Jövőre a Superbike VB-n is szabályozzák az aerodinamikát
A Superbike Világbajnokság szervezői 2020-tól szabályokkal korlátozzák az aktív aerodinamikai elemek használatát. A múlt héten kiadott közleményben számoltak be arról, hogy módosították a vonatkozó részeket a kiírásban, eddig ugyanis csak arról volt szó, hogy a versenymotor aerodinamikájának meg kell egyeznie a szériamotoréval.
A 2020-as kiírásban már az aktív aerodinamikai elemek mozgásterét is behatárolják, röviden az a lényeg, hogy a mozgó elemek csak annyit mozoghatnak, amennyit a szériaváltozaton, még akkor is, ha a meglévő alkatrészek egyébként nagyobb mozgásszabadságot tennének lehetővé.
A most kijött szabálymódosítás felveti a pletykát, hogy a Honda továbbra is készül valamire, és nem csak a hobbiból készítették el az aktív aerodinanikai szabadalmaikat - viszont nem tudni, hogy mire, ugyanis az új Fireblade aerodinamikai csatornáiban fix terelőlapokat láthattak, akik az EICMA-n megnézték közelről is. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a CBR1000RR-R SP kivitelének frissített változatára fogják felszerelni az aktív rendszert.
Itt az új Honda CBR1000RR-R és állatabb, mint gondolnád
Belepakoltak mindent, amit 2019-ben szériamotorba lehet. Sőt, néhol többet is.
A többi 2020-as módosítás nem igazán technikai jellegű, hanem sportszakmai (pl. lebonyolítás), és inkább arra törekedtek, hogy a WSBK szabályrendszere összhangban legyen a MotoGP és az Endurance VB szabálykönyvével.