Gyári tuningcsomag érkezik a Honda CRF450L-hez
A Honda CRF450L-lel kapcsolatban mi is arra jutottunk, hogy jó-jó, de kéne bele egy kis tűz, mert hiába a nyomaték, egy 250-es teljesítményével azért mérsékelt az öröm. A köbcentihez mérten szerény, 28 lóerős teljesítményre a környezetvédelmi előírások adnak magyarázatot, az amerikai kivitel például 40 lóerős, mert arra más szabályozás vonatkozik. Bár nem hivatalosan eddig is ki lehetett pucoltatni a fojtást, 2020-tól némileg vátlozik a helyzet.
Kérem vissza a lóerőket!
Nem csak ránézésre enduró, hanem tudja is. Csak a lovakat jól eldugták benne.
A Honda angliai központja piacra dobja a Power Up Kitet, ami egy új ECU-ból és szívócsonkból áll, amivel olyan 40-45 lóerőre nő a teljesítmény (nincs pontos adat). A Power Up Kit hazai forgalmazásáról még nincs infó - amint jön a hivatalos állásfoglalás, hírt adunk róla -, viszont azt már tudni, hogy az angoloknál kb. 290 ezer forintnak megfelelő összeg lesz, és a beszerelése nem jár se garanciavesztéssel, sem az szervizintervallum módosításával - igaz, a CRF450L szervizintervalluma amúgy is a sportendurókat idézi.
Azt nehéz megmondani, hogy ettől fel fognak-e pörögni a CRF450L eladásai, ugyanis a Power Up Kittel már majdnem ott lesz az ára, mint egy KTM 690 Enduro R-é, amely azonos tömeg mellett majdnem kétszer erősebb, mint egy PUK-kal okosított CRF - amely egyébként hivatalosan már nem is alkalmas közúti használatra.
A Hondánál nem ez az első eset, hogy a környezetvédelmi előírások miatt a szériamotor túl gyenge lett, és utólagos tuningkészlettel hergelik meg, hasonlót játszottak el annak idején az FMX650-nel is.
Üröm az örömben
A profi alkatrészek mellett csúnyáskodó gagyi részletek miatt nehéz hová tenni.
Friss: a Honda nem tervezi a gyári Power Up Kit forgalmazását Magyarországon és a régióban.