Kompresszoros V2-est fejleszt a Honda

2020.01.10. 10:54

Már évek óta vannak pletykák meg szabadalmi rajzok arról, hogy a Honda feltöltéses motort fejleszt, volt például szó arról, hogy az NC blokkját fújnák meg, most pedig egy kompresszoros V2-es szabadalmi rajzai bukkantak fel. Az kiderül, hogy a projekt sokkal előrébb tarthat, mint gondoltuk volna, ugyanis a rajzokon egy komplett motorkerékpár látható, nem pedig csak egy vázlat.

A kompresszoros blokk köré rajzolt motor minden bizonnyal egy új platform, melyre egyaránt építhető naked bike, idomokkal beburkolva bármikor sportosítható, vagy egy emelt futóművel túraenduró faragható belőle. A váz egy csövekből hegesztett térhálós hídváz, amelynek a merevségéhez komolyan hozzájárul a blokk - valószínűleg éppen ezért esett a V2-es kialakításra a választás, mert bár drágább gyártani, ez a felépítés jobban használható hiszen nagyobb fesztávon használható merevítőelemnek, mint egy soros kéthengeres. Továbbá a két henger között remekül elfér egy feltöltő.

Az ülés, a tank és úgy általában a motor vonalai olyanok, hogy bármikor rá lehet aggatni a Neo Sports Café stílusjegyeket, vagyis a Honda aktuális dizájnjába könnyen beilleszthető. 

A Honda évek óta nem adott ki V2-es motort, ezért valóban érdekes, hogy mennyire gondolják komolyan ezt a mostani szabadalmat, tényleg hajlandóak lennének teljesen új platformot fejleszteni, vagy csak egy-két részletmegoldás levédéséről van szó? Nem gondolom, hogy nagyon bizakodni kéne, a Honda sokkal inkább fontolva haladó, mint mondjuk a Kawasaki, arról nem is beszélve, hogy ezek a rajzok eredetileg 2017-esek, de csak most, három évvel később adták le szabadalmi bejegyzésre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.