Bemutatta a Ducati a 2020-as MotoGP versenygépét
A Ducati megkezdte a 2020-as GP szezont, elsőként mutatták be az új versenymotorjukat - mármint az új dizájnt és dekort, ugyanis a Desmosedici GP20 technikáján biztosan módosítanak még a katari szezonnyitóig.

A Ducatiról többen is állítják, hogy a jelenlegi mezőny legjobb gépe, nyilván nem véletlen, hogy míg más márkából legfeljebb négy darab van, a Ducatiból hatot is látni a rajtrácson.
Mivel az elmúlt két évben folyamatosan nőtt a hátrányuk Márquez és a Repsol Honda mögött, miközben csökkent az előnyük a többiekkel szemben, kulcsfontosságú, hogy nagyot lépjenek előre a versenygépükkel. Sokáig motorerőben hatalmas előnyük volt, de mostanra a Honda felzárkózott melléjük, miközben a Ducati kanyarban és féktávon továbbra sincs ott, mint a többiek.
"2019 egy olyan év volt, amikor Andrea (Dovizioso) zsinórban harmadszor lett második a bajnokságban, a szezonban pedig kilencszer végzett a dobogón és két hihetetlen győzelmet is aratott" - mondta a csapatfőnök Gigi Dall'Igna - "közben pedig Danilo hatalmas lendületet adott a Mugellóban elért győzelmével. Ugyanakkor nem vagyunk maradéktalanul elégedettek, és a célunk továbbra is a bajnoki cím megszerzése".
2020 még keményebbnek ígérkezik, 20 verseny van a naptárban, és a konkurensek sem vettek vissza a fejlesztésből.
A Desmosedici GP20 blokkja alapjaiban nem változott, marad 1000 köbcentis, 90 fokos hengerszögű V4-es, hengerenként négy szeleppel. A teljesítményéről csak annyit adtak meg, hogy 250 lóerőnél több, a végsebessége pedig 350 km/h fölött van.
Közvetlen elektronikus befecskendezést használnak, a kipufogót az Akrapovic szállítja, a váz pedig alumínium hídváz. A futómű Öhlins, a kerekek Marchesini magnézium felnik, a féktárcsák 340 mm-esek, a motor száraz tömege pedig 157 kiló.
Akrapovič: egy garázsból indultak, ma a világ legjobb kipufogóit gyártják
„Még mindig a fékpad a fő eszközünk” - mondja a szlovén kipufogóisten.