Kéne egy kis nyomaték. Hoppá, 177 Nm lett, maradhat?

2020.01.30. 16:04

A Harley-Davidson ügyes kettős játékot űz, egyfelől a márka tradícióitól egészen eltérő modellekkel áll elő, miközben folyamatosan kiszolgálja a régi rajongókat is. Az utóbbiak kedvéért készítették el az új, 121 lóerős, 2147 köbcentis (131 köbinch)-es Screaming Eagle blokkot.

Kapcsolódó
Harley-nak Harley, csak nem úgy

Harley-nak Harley, csak nem úgy

Nagy napja van a hőbörgőknek: egy Harley, ami még elektromos is.

Az alap ennél már a Milwaukee-Eight, azaz a négyszelepes hengerfejű blokkjuk, abból is a 114 köbinches változat, melynek megtartották a löketét, de alaposan felfúrták. A nagyobb hengereket összeigazították a karterrel, a hengerfejekben is módosították a csatornákat, a szelepek átmérőjét pedig 1 mm-rel növelték. Ezen felül nagy szelepemelésű vezérműtengely került bele, illetve a kompressziót is növelték 10,7:1-re. Továbbá kovácsolt dugattyúkat, nagy üzemanyagszállítású befecskendezőt, 64 mm-es átmérőjű fojtószelepházat használtak, így végül rettenetes, 177 Nm nyomatékot értek el.

Az új 131-es blokk bármelyik 2017-es, vagy újabb Touring Harley-ba beépíthető (a Trike-okba viszont nem), amelyben Milwaukee-Eight blokk van, függetlenül attól, hogy a lég-olaj hűtésű, vagy a részben vízhűtésű (Twin-Cooled) változat került bele gyárilag.

A Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131 lég-olajos változata átszámítva Amerikában kb. 1,8-1,9 millióba kerül, míg a Twin-Cooled nagyjából 2 millió forint. Kétféle színkombinációban gyártják, az egyik fekete-króm, a másik pedig kéttónusú fekete.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36