Kéne egy kis nyomaték. Hoppá, 177 Nm lett, maradhat?

2020.01.30. 16:04

A Harley-Davidson ügyes kettős játékot űz, egyfelől a márka tradícióitól egészen eltérő modellekkel áll elő, miközben folyamatosan kiszolgálja a régi rajongókat is. Az utóbbiak kedvéért készítették el az új, 121 lóerős, 2147 köbcentis (131 köbinch)-es Screaming Eagle blokkot.

Az alap ennél már a Milwaukee-Eight, azaz a négyszelepes hengerfejű blokkjuk, abból is a 114 köbinches változat, melynek megtartották a löketét, de alaposan felfúrták. A nagyobb hengereket összeigazították a karterrel, a hengerfejekben is módosították a csatornákat, a szelepek átmérőjét pedig 1 mm-rel növelték. Ezen felül nagy szelepemelésű vezérműtengely került bele, illetve a kompressziót is növelték 10,7:1-re. Továbbá kovácsolt dugattyúkat, nagy üzemanyagszállítású befecskendezőt, 64 mm-es átmérőjű fojtószelepházat használtak, így végül rettenetes, 177 Nm nyomatékot értek el.

Az új 131-es blokk bármelyik 2017-es, vagy újabb Touring Harley-ba beépíthető (a Trike-okba viszont nem), amelyben Milwaukee-Eight blokk van, függetlenül attól, hogy a lég-olaj hűtésű, vagy a részben vízhűtésű (Twin-Cooled) változat került bele gyárilag.

A Screamin Eagle Milwaukee-Eight 131 lég-olajos változata átszámítva Amerikában kb. 1,8-1,9 millióba kerül, míg a Twin-Cooled nagyjából 2 millió forint. Kétféle színkombinációban gyártják, az egyik fekete-króm, a másik pedig kéttónusú fekete.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.