A Kawasakinak esze ágában sincs visszatérni a MotoGP-be

2020.02.06. 09:30

A Kawasaki 2002 és 2008 között ott volt a MotoGP-ben, és nem termett számukra sok babér, ennyi idő alatt háromszor állhattak a dobogóra, úgyhogy 2009-ben a gazdasági válságra hivatkozva kivonultak. A Superbike VB-n viszont maradtak, és oda irányították az összes sportra szánt forrást, aminek meg is lett az eredménye, a 2010-es években elképesztően megerősödtek, Tom Sykes 2013-ban bajnok lett, azóta pedig Jonathan Rea zsinórban ötször hozta el a bajnokságot.

kawagp

Amióta az Aprilia, a KTM és a Suzuki is ott van a GP-ben, többször felmerült a kérdés, hogy a Kawasaki mikor tervezi a visszatérést, most pedig a cég rendkívül jedi nevű vezetője, Ichiro Yoda nyugtatott meg mindenkit, hogy eszük ágában sincs ilyesmit tenni - úgy fogalmazott a Speedweeknek adott interjúban, hogy a MotoGP körülbelül tízszer annyiba kerülne számukra, mint a Superbike, és nem hozna a cégnek semmit, ha nem tudnak versenyeket nyerni. Tehát túl drága nekik, így pénzügyi megfontolásból távol maradnak.

Yoda szerint a GP évente 60-70 millió Euróból jönne ki, és miheztartás végett, a Honda kb. 100 milliót költ rá. Ezen felül elmondta, hogy nem tudnák meggyőzni a Kawasaki vezetőségét arról, hogy a MotoGP-ben elért ötödik hely hasznot hajt nekik, mert egyedül a győzelem számít, kategóriától függetlenül.

Nem a Kawasaki az egyetlen, akik távol marad a GP-től, a BMW hasonlóan nyilatkozott - igaz, ők a Superbike-ba is csak idén szállnak be gyári csapattal, cserébe talán ők voltak az egyetlenek, akik a motorsporton keresnek is a customer racer programjukkal (a privát csapatoknak adnak technológiai támogatást, pénzért).

Kapcsolódó
Színtiszta élvezeti megvesztegetés

Színtiszta élvezeti megvesztegetés

Peti elment, és vezette a BMW versenymotorjait. AZ ÖSSZESET. Vajon jó volt neki?

A többi japán gyártótól eltérően a Kawasakinak nincs nagy múltja GP-ben, és a viszonylag friss belépőkkel szemben - Aprilia, KTM - a kisebb kategóriákban sem voltak ott, vagyis hagyomány náluk, hogy távol maradnak a prototípus gépek világbajnokságától.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

tegnap, 11:21
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45