Pillanatnyilag a Ducati Superleggera V4 a motorgyártás csúcsa

2020.02.07. 10:49

Tegnap bemutatták a Ducati Superleggera V4-et, és a szuperkönnyű csúcsgép tökéletesen megérdemelte a hype-ot, azt hozta, amit az előzetes információk alapján reméltünk: egy 159 kilós (Akrapovic rendszerrel csak 152 kg), 230 lóerős hightech őrületet. Jelenleg ez a valaha volt legjobb súly/lóerő arányú utcai motor - és mivel 500 darab készül belőle, már sorozatgyártásról is beszélhetünk.

Továbbá a Superleggera V4 az egyetlen utcai motor, amely strukturálisan mindenhol szénszálas kompozit, vagyis a váz, a segédváz, az idomok, a lengővilla és mindkét kerék szénszálból készült.

Érdemes megjegyezni, hogy a Superleggera V4 geometriája eltér a V4 R-től, hosszabb a lengővillája, és ha ilyesmi lehetséges, még inkább a pályahasználatra optimalizálták. Érdekesség, hogy a vázzal 6,7 kilót spóroltak az össztömegből.

Ami nem karbonból van, az vagy titán vagy alumínium, ahol lehetett, kimaxolták a súlycsökkentést. Például az Öhlins futómű is speciális Titanium Edition, vagyis a rugóstagban a rugó nem acél, hanem titán, vagy ott van a hűtő sapkája, amit alumíniumból martak ki.

A fékrendszert a Brembo szállítja, az MCS főhengerhez pedig Stylema R nyergeket párosítottak - itt mutatkozott be a Stylema nyergek új csúcsváltozata. A kétlépcsős aerodinamikai csomag a Ducati Desmosedici GP16 versenymotorról származik, elvileg legalább kétszer több leszorítóerőt termel, mint más márkák szárnyai, ami azt jelenti, hogy 270-nél 50 kilóval nyomja lefelé az első kereket.

Ebből kifolyólag kevésbé hajlamos elegykerekezni, másrészt hatékonyabbá teszi a fékezést. Az 500 darab Superleggera V4-et egyenként nagyjából 28 millió forintért fogják eladni, és 30 szerencsés vásárló pedig mehet néhány kört a Desmosedici GP20 versenymotorral is.

A vevőknek a nyáron kezdik kiszállítani a motorokat, és körülbelül napi öt darabot tudnak összerakni.