200 csodálatos és ritka veterán versenymotort fognak elárverezni a Stafford Classic Show-n. Az összes motor a pesarói Morbildelli Motorkerékpár Múzeumból származik, melynek a tulajdonosa néhány hetet hunyt el - a motorok eladásáról még a halála előtt egyeztek meg. Morbidelli, amellett, hogy kiváló sportmárkát épített (három 125-ös világbajnoki címet szereztek a gépei), 40 éven keresztüli munkájával egyedülálló gyűjteményt halmozott fel.
Elhunyt Giancarlo Morbidelli, a legendás Morbidelli V8 megalkotója
Nevét motormáka és versenycsapat is viselte, 86 évesen távozott.

Az árverés nagyon erős mezőnyéből is kiemelkedik egy 1964-es Ducati 125-4: a soros négyhengeres blokkal szerelt, 125 köbcentis GP versenymotor értéke meghaladja a 182 millió forintot. Ezt a motort a legendás Fabio Taglioni készítette, és éveken keresztül elveszettnek hitték.
A többi motor sem lerúgott tucatmotor, például ott lesz egy 1950-es Benelli 250 GP, amelyet 43-65 millió forint közé becsülnek, és többek között megnyerte a Man TT-t, illetve egy 1959-es Benelli 250 Bialbero, melynek a korábbi tulajdonosa John Surtees volt - ezt 21-36 millió forintra tartják.
Emellett ott lesz még Angel Nieto 1973-as Morbidelli 125-ös GP motorja, az 1964-es spanyol nagydíjt behúzó Benelli 250 és Giacomo Agostini 1976-os 250-es versenymotorja. A teljes kínálatot itt lehet átnyálazni.
Az árverést lebonyolító Bonhams aukciósház képviselője elmondta, hogy mivel a gyűjtemény szinte minden egyes darabja különlegesség vagy egyedi példány, ez most egyedülálló lehetőség a világ gyűjtőinek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.