Bimota stílusú első futóművet szabadalmaztatott a Kawasaki
A Kawasaki nemrégiben szabadalmaztatta saját függőcsapszeges kormányzását, vagy máshogy nevezve kerékagy-központú kormányzását - ilyen van a például a Bimota Tesi 3D-ben és a Tesi H2-ben is. A Kawasaki saját szabadalma azért is nehezen értelmezhető, hiszen ők a Bimota tulajdonosai, így szabad hozzáférésük lenne a Bimota terveihez.
Videón az új Bimota Tesi H2
Megy, kanyarodik, megáll, és közben végig eszeveszettül jól néz ki.

Bár a Kawasaki saját megoldása nagyon hasonlít a Bimotáéhoz, a kettő között van néhány alapvető különbség. A Kawasaki például egyoldali első lengőkart használ, míg a Bimota kétkarút - a japánok megoldása két előnnyel jár, egyrészt súlyt spórolnak vele, illetve olcsóbban gyártható. A súlycsökkentés ugyan nem 50%-os, csak mert fele annyi kar van, de 10-20%-ot simán fognak rajta, illetve az egyszerűbb gyártás és összeszerelés lehet a kulcsa annak, hogy később ez a megoldás mainstream modelleken is felbukkanjon.
Miért ilyen furcsa a Bimota Tesi H2 futóműve?
A teleszkópvilla hátrányait küszöbölik ki. Kompromisszumot viszont így is kötni kell.
A Kawasaki rendszerében a hátsó lengéscsillapítót is a motor elejére teszik, ami egyszerűbb megoldás, mint a Bimotáé, és jót tesz a tömegközpontosításnak is, viszont a rudak és támasztékok kusza labirintusa alapján elég rémálomszerű lesz majd az összeszerelés, a beállítás, a hézagolás és a javítás.

Magának a kormányzásnak a megoldása is azt sugallja, hogy a Kawasaki ezt tömeggyártásba küldené, ugyanis a Bimotához képest csodálatosan egyszerűen oldották meg: nincsenek rudak, függesztékek, csuklók, hanem egyszerűen van egy sima kormánynyak, és egy összekötő az első kerék tengelyéhez.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.