Eddig némileg érthetetlen volt, hogy pont a Honda, a platformok nagymestere fejleszt a semmiből egy ezres soros kéthengerest az Africa Twin számára, amit aztán kizárólag egy típusban használ (most az egyszerűség kedvéért az Africa Twint és az Adventure Sports-ot ne kezeljük külön modellként, elvégre modellváltozatokról van szó).
Ezek már mindent tudnak
Csak a hangsúlyok vannak máshol: egyik inkább kényelmes, a másik pedig inkább ügyes.

Az értetlenkedés március közepén kezdett oszlani, amikor a brit szaksajtó kitúta a Honda szabadalmai közül egy új, Africa Twin blokkos utcai motor vázlatait.
A projekt még gyerekcipőben járhat, hiszen kétfajta vázat is látni a rajzokon, az egyik egy térhálós hídváz, míg a másik egy egyszerűbb acél bölcső - de ezt leszámítva a két terv ugyanazokból az elemekből építkezik, beleértve a lengővillát és a futóművet is.
A vázlatok alapján a leendő naked fordított teleszkópvillát, radiálisan rögzített féknyergeket és központi rugóstagot kap majd, a kormány-ülés-lábtartó alkotta háromszög pedig egy sportos, támadó üléspozíciót ad ki.
A CRF1100L blokkjának ilyen irányú reciklálása egyébként logikus, hiszen a blokkban van vitamin, az összes modern hókuszpókuszt lefejlesztették hozzá, és kellően izgalmas ahhoz, hogy utcai motorban is főszereplő legyen. Emellett van még hova húzni, hiszen az 10,1:1-es kompresszióval egyáltalán nincs túlfeszítve, a sportosabb utcai motoroknál már a 13:1-es kompresszióviszony sem ritkaság. Ha odafigyelnek arra, hogy ne halásszon el vevőt a CB1000R elől, akkor is simán kihozható belőle +20 ló.
A stílus az új high-tech
Nem tudom, hogy negyven év múlva is leborulunk-e előtte, de ez az elmúlt tíz év legbátrabb Hondája.
Bár a szabadalmi rajzok közel sem jelentik azt, hogy ebből a jövőben bármi lesz, simán lehet, hogy csak részletmegoldásokat védettek le, és egy fiktív körítést mellékeltek hozzá a mi szórakoztatásunkra.
Ettől függetlenül az egész annyira logikusnak tűnt, hogy a japán Young Machine szerkesztői végigvették, hogy milyen korábbi tanulmány formáját lehetne ráhúzni az imént vázolt kéthengeres platformra, illetve melyik aktuális modellekből lehetne ezres változatot piacra dobni.
A Rebel 500 nagyobb változata is logikus lenne, a cruiser műfajhoz amúgy is passzol a DCT váltó, illetve a Honda kínálatából egy ideje eltűntek a cruiserek.
Csak be kell fejezni
Kinek fáj egy kis barkácsolás, ha utána a motor nem csak jó lesz, hanem szép is?
De szintén adná magát, hogy a Neo Sports Café dizájnelemeivel leporoljanak egy újabb klasszikust, mondjuk a GB400-at.