Az Euro5-ös átállásnak is betehet a járvány
A motoriparnak az idei és a következő év a koronavírus nélkül is kritikus lenne, ugyanis a gyártóknak át kéne állniuk az Euro5-re - 2020-tól az új modelleknek, 2021-től az összesnek.

Viszont az átállás egyáltalán nem hasonlít arra, ahogyan a tervekben szerepelt, és ez különösen a kisebb európai gyártókat érinti, akiknek a gyárbezárások miatt egyszerűen nincs sem dolgozói, sem anyagi kapacitása a fejlesztések befejezésére. Számukra különösen nehéz a mostani helyzet, ugyanis a nagyobb, tőkeerősebb, előrelátóbb gyártók nem fognak kiállni, és azok mellett a konkurenseik mellett lobbizni, akik az utolsó pillanatra hagyták a fejlesztéseket.
A másik probléma, hogy nagyon sok Euro4-es motor ragad a gyártóknál és a kereskedésekben, amelyek a visszaeső piac mellett könnyen lehet, hogy ott is maradnak, és jövőre már nem lehet őket forgalomba helyezni.
Elméletileg az EU megtehetné, hogy enged halasztást, de a motorkerékpár-piac eleve egy annyira apró tétel a kontinens gazdaságában, hogy döntéshozók térképére a legnyugodtabb időkben sem fér fel, másrészt nyugodtan lehet mondani, hogy az Euro5 határideje 2013 óta végleges, volt elég idő beütemezni a fejlesztéseket, és előkészíteni az átállást.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.