A Rieju árulja tovább a GasGas kétüteműit

2020.04.28. 09:39

Amikor jött a hír, hogy a KTM felvásárolta a GasGas-t, és a jövőben az osztrákok egyentechnikáját fogják ők is használni, csak éppen piros idomokkal, az endurórajongók elmorzsoltak egy könnycseppet, mintegy elbúcsúzva a spanyolok kétüteműitől. Most viszont nem kell tovább bánkódni, ugyanis ugyanaz a technika megvásárolható marad, csak máshova kell menni: a Riejuhoz.

Kapcsolódó

"Különlegességeket ugyanazon építőkészletből összerakni?"

A KTM alatt a Husabergnek sem lehetett jövője, a GasGas-ból is pont a lényeg fog elveszni.

Rieju 2021 MR300 Enduro header 1200

A szintén spanyol Rieju ugyanis februárban megállapodott a Torrottal és a GasGas-szal, és megvásárolták az enduro platformjukat, ami összesen hét motort jelent:az EC, az XC és a GP változatokat 250 és 300 köbcentis kivitelben.

A 2019-es VB-n nagy nevek szép eredményeket szállítottak a GasGas enduróival, illetve a motorok is egészen jól fogytak (4500 darab), a Rieju ha nem is a történelem legnagyobb bizniszét ütötte nyélbe, de nem csinált rossz boltot.

A Rieju gyára Barcelona mellett található, és éves szinten 12000 motor gurítanak ki. Ugyanakkor mintha nem lennének biztosak abban, hogy mit is akarnak kezdeni a felvásárolt platformmal, a dizájnt például az ügyfelekkel szavaztatták meg, a gyártást pedig csak kis lépésekben indítják be, először csak 100 versenyváltozatot készítenek, majd nyáron egy újabb százas sorozatot raknak össze.

Az átvett technikán érdemben nem módosítanak, a versenyváltozatoknál marad a 48-as KYB zárt cartridges villa, a Nissin fék, a Magura kuplung, az Excel felnik - egyedül a 300-as Rangeren fognak faragni, alacsonyabb ülést szabnak rá, egyszerűbb alkatrészekkel szerelik, és az árát is lejjebb viszik.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10