Hátsó spoilert tervez a Honda - motorkerékpárokra

2020.04.28. 15:39

A Honda legújabb szabadalmi rajza már az a szint, mintha direkt azért csinálták volna, hogy a mindenre ráugró, hiszékeny újságírókon röhögjenek a gyárban: feltalálták a motoros hátsó spoilert.

A japán szabadalmi hivatalnak beadott rajzokon tényleg egy hátsó spoiler látható, amelyet a farokidomra helyeztek el. A motorok fara egyébként sokat változott az elmúlt 30 évben, egyre rövdebbek lettek a sportmotorok faridomai - és míg egy életstílus-motornál divatot sejtenénk, a versenymotoroknál felmerül, hogy más megfontolások is vannak az evolúció mögött.

Panigale V4
Panigale V4

A Honda mostani rajza ebből a szempontból is karikatúraszerű, lényegében a motornak nincs fara, a vezetőülés után rögtön a spoiler kezdődik. Az is szkeptikusságra int, hogy az ott elhelyezett aerodinamikai elem a motoros miatt lényegében szélárnyékban van - vagy ha mégsem, a pilóta mérete és ruházata nagyban befolyásolja az oda jutó levegő mozgását, vagyis azon a helyen nem igazán lehet aerodinamikát tervezni.

A lyukas faridomok (Panigale, R1) kapcsán még lehet érteni az aerodinamikai megfontolást, de ebben az esetben nehéz elhinni, hogy tényleg a hátsó burkolat körüli légellenállás-csökkentésről van szó, nem egy vaskos tréfáról.

Kapcsolódó
Az új isten

Az új isten

Utcán is használható versenymotort akartatok, ami mindent múltidőbe tesz? Megkaptátok.

Az egész pedig még zavarosabb attól, hogy a képen egy naked motort látunk, amelynél teljesen feláldozták az utas szállításának a lehetőségét. Csomagot sem nagyon lehet rá rögzíteni, mármint az egyik képen felbukkan egy speciális alakú, cipzáras táskán kívül, amely pont bepasszol a spoiler alá, és egyébként övtáskaként is hordható.

A rajz alapján az előző évtizedek autós tuningrémálmait idéző hátsó szárnyba építenék be a féklámpát és a zárófényt, az irányjelzők viszont a rendszámtábla-tartóra kerülnének.

Érdemes még pár mondatot szentelni a kipufogónak is, amely mostanában szokatlan módon feljön az ülés alá. Ez a megoldás a 90-es években jelent meg, majd a 2000-es években ért a csúcsra. A Ducati 916-nak és a Honda NR750-nek köszönhetjük a felfutását, és szinte az összes gyártó rápörgött egy időben, aztán ahogy az emissziós előírások miatt egyre nagyobb kipufogókra lett szükség, a gyártók a tömegközpontosítás miatt elkezdték egyre mélyebbre helyezni őket. Ezért külön gyanús ez a részlet is, a sok intő jel miatt hajlanék arra, hogy ezt most ne vegyem komolyan.

(Aztán mi van, ha mégis ez a jövő? :D:D:D)