Izgalmasan folytatódik Agostini és Lorenzo szócsatája

2020.05.18. 16:24

Már szenteltünk egy hírt a Jorge Lorenzo és a Giacomo Agostini között dúló szópárbajnak, és ahogy vártuk, Agostini legutóbbi interjúja után - amiben elég sok szót szentelt Lorenzo ekézésének - Lorenzo visszavágott egy Instagram posztban.

agostini

A "Tartozom pénzzel ennek az embernek, vagy mi van" felütésnél kevésbé lendületesen kezdte, és ezúttal próbált nem személyeskedni, hanem kifejteni, hogy miért igazságtalan Agostini kritikája.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Espero algún día, no tener que lidiar con las nuevas generaciones quedándome fosilizado en los recuerdos de mis victorias, comparando el futuro con mi pasado y diciendo: "Yo en mis tiempos...” Creo que lo que el señor Giacomo Agostini debería entender es que cada época del motociclismo tiene su historia, cada campeón tiene su importancia en el contexto en el que vivió, tanto en lo que respecta a sus rivales como a la tecnología. Por ejemplo, si bien en los años 60 se corría en circuitos con nivel de seguridad muy bajo, muchas veces la diferencia entre la moto mas rápida y la mas lenta rondaba los 10 segundos. Algunos pilotos disfrutaban de tal ventaja que podían permitirse el lujo de correr (y ganar) en varias categorías el mismo año. Aunque la tecnología ya avanzaba, todavía quedaba a años luz de la actual (hablamos de motocicletas de llantas de radios y frenos de tambor). En las ultimas décadas, tanto los circuitos como la tecnología han avanzado enormemente. Con la centralita única y el monógama se ha conseguido un gran equilibrio entre todas las motos. Las fabricas buscan cualquier pequeña ventaja que les haga vencer a sus rivales y muchas de las victorias se consiguen por escasas milésimas... Cuando tras 45 minutos de carrera, un segundo separa al primero del quinto, significa que cualquier pequeño detalle es necesario para obtener algo de ventaja y poder ganar. En tal contexto, detalles como un vértice aerodinámico, un ajuste en el mapa electrónico o unos bordes en el deposito se convierten en determinantes para tal propósito. Por el contrario, cuando la diferencia se mide en decenas de segundos, minutos o incluso vueltas, los pequeños detalles se vuelven insignificantes. Y si, también puedes quedarte satisfecho con una ergonomía imperfecta. Y esto, querido Giacomo, si que es una verdad irrefutable. Por eso, cuando alguien (que conoce circunstancias y hechos), afirma que no obtuve resultados en Ducati, no puedo dejar de sorprenderme. Con todo el debido respeto, creo que recurrir al “Yo en mis tiempos...” o al puro “resultadismo” para valorar la capacidad de un campeón de la época moderna, me parece una banalidad impropia de una leyenda como usted.

JORGE LORENZO (@jorgelorenzo99) által megosztott bejegyzés,

Hevenyészett fordításban:

"Remélem, ha valaha én foglalkozom majd az új generációkkal, nem fogok a győzelmeim emlékébe kövülni, és nem fogom a jövőt az én múltamhoz hasonlítgatni, hogy "bezzeg az én időmben".

Úgy gondolom, hogy Giacomo Agostini úrnak meg kéne értenie, hogy a motorozás minden korszakának megvan a saját fejezete, és minden bajnok jelentőségét az adott környezetben kell vizsgálni, a riválisai és a rendelkezésre álló technológia tükrében.

Példáual a hatvanas években nagyon alacsony volt a biztonság szint a pályákon, a leggyorsabb és a leglassabb motorok közötti különbség pedig sokszor 10 másodperc volt. Némely versenyző olyan előnyben volt, hogy azt is megengedhette magának, hogy ugyanazon évben több kategóriában is induljon (és nyerjen).

Noha akkoriban a technológia már fejlett volt, még mindig sehol nem volt a napjainkhoz képest, a motorok küllős kerekeken gurultak és dobfékek lassították őket. Az elmúlt évtizedekben viszont a pályák és a technológia hatalmas előrelépést tettek. A motorok között kialakult az egyensúly, a gyárak pedig bármilyen apróságba belekapaszkodnak, ha attól előnyt remélnek. Sok győzelem néhány ezreden múlik.

Amikor 45 perces verseny után egy másodperc választja el az elsőt az ötödiktől, ez azt jelenti, hogy bármilyen apró részlet számít. Ilyen körülmények között az aerodinamika, a gyújtástérkép beállítása vagy a tank élei döntő jelentősségűek lehetnek.

Ezzel szemben, ha a különbséget tíz másodpercekben vagy akár körökben mérik, akkor ezek a kis részletek jelentéktelenek lesznek, és akkor a tökéletlen ergonómia is elégséges lehet. Ez, kedves Giacomo, sziklaszilárd tény.

Tehát amikor valaki (aki ismeri a körülményeket és a tényeket), azt mondja, hogy nem értem el eredményeket a Ducatin, akkor azon nem tudok segíteni, csak csodálkozom.

Minden tiszteletem mellett azt gondolom, hogy a "bezzeg az én időmben" kezdetű minősítgetése a modern idők bajnokainak méltatlan egy olyan legendához, mint amilyen te vagy."

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.