KTM alapokra készült a kínaiak óriás túramotorja

2020.05.20. 09:21

A CFMoto CF1250J a valaha volt legnagyobb kínai szériamotor - bár stílusában a BMW R 1250 RT-t imitálja, a műszaki alapok a KTM-től származnak.

Kapcsolódó
Megöregszünk majd, és abban ez lesz a szép

Megöregszünk majd, és abban ez lesz a szép

Sőt, mondok jobbat: az R 1250 RT-hez már meg sem kell öregedni.

CFMoto%20CF1250J%2001

Nemrég még úgy tűnt, hogy a kínai nagy túramotorok megállnak 650 köbcentinél, de azért egy ideje lehetett tudni, hogy az Európában is jelenlévő CFMotonak vannak nagy vágyai is: egy európai értelemben vett gran turismo.

Kapcsolódó
Milyen a kínai túramotor?

Milyen a kínai túramotor?

Bátran másolja a japán és német túramotorokat, de nem véletlenül kerül csak harmadannyiba.

Az osztrákok közreműködésével került a kínai túramotorba az LC8 blokk. A nagy V2-es nem pontosan egyezik meg azzal, mint ami a Super Duke R-be és a Super Duke GT-be, vagy ami a Super Adventure-be is kerül, például módosítottak a lökettérfogaton, 1301 köbcentiről 1279-re csökkentették - hogy ezen kívül milyen egyéb változtatásokat hajtottak rajta végre, azt nem tudni, de valószínűleg másban is van eltérés.

Kapcsolódó
Gyilkossági kísérlet

Gyilkossági kísérlet

Ez egészen biztosan nem egy újságíróknak felkészített, preparált tesztmotor volt.

A CF1250J egyelőre csak a rendőrségnek készül, de terveznek belőle lakossági darabokat is, szirénák és villógok nélkül.

Szimplán a képek alapján nehéz megítélni egy ilyen motort, pont azok a tulajdonságai nem derülnek ki, amelyek vízválasztóak ebben a kategóriában: kezelhetőség, ergonómia, összeszerelési minőség. Az viszont szemet szúr, hogy a műszerfal Európában is megállná a helyét: nem csak odadobott TFT kijelző, hanem szépen beépítették a helyére, egyszerű, letisztult grafikával - és jobban megnézve kiderül róla egy-két extrája a motornak, például elektronikusan állítható a hátsó rugóelőfeszítés.

A KTM blokkja egyébként nem véletlenül került a kínaiakhoz, a közös munka már évekkel ezelőtt elkezdődött, és hosszú távú együttműködésre készülnek - ha minden igaz, a KTM 490-es modelljei a CFMoto gyárából gurulnak majd ki.

Kapcsolódó
Kínában is fognak KTM-et gyártani

Kínában is fognak KTM-et gyártani

Összebútorozik a KTM és a CFMoto, a közepes modellek onnan fognak jönni.