A CFMoto CF1250J a valaha volt legnagyobb kínai szériamotor - bár stílusában a BMW R 1250 RT-t imitálja, a műszaki alapok a KTM-től származnak.
Megöregszünk majd, és abban ez lesz a szép
Sőt, mondok jobbat: az R 1250 RT-hez már meg sem kell öregedni.

Nemrég még úgy tűnt, hogy a kínai nagy túramotorok megállnak 650 köbcentinél, de azért egy ideje lehetett tudni, hogy az Európában is jelenlévő CFMotonak vannak nagy vágyai is: egy európai értelemben vett gran turismo.
Milyen a kínai túramotor?
Bátran másolja a japán és német túramotorokat, de nem véletlenül kerül csak harmadannyiba.
Az osztrákok közreműködésével került a kínai túramotorba az LC8 blokk. A nagy V2-es nem pontosan egyezik meg azzal, mint ami a Super Duke R-be és a Super Duke GT-be, vagy ami a Super Adventure-be is kerül, például módosítottak a lökettérfogaton, 1301 köbcentiről 1279-re csökkentették - hogy ezen kívül milyen egyéb változtatásokat hajtottak rajta végre, azt nem tudni, de valószínűleg másban is van eltérés.
Gyilkossági kísérlet
Ez egészen biztosan nem egy újságíróknak felkészített, preparált tesztmotor volt.

A CF1250J egyelőre csak a rendőrségnek készül, de terveznek belőle lakossági darabokat is, szirénák és villógok nélkül.
Szimplán a képek alapján nehéz megítélni egy ilyen motort, pont azok a tulajdonságai nem derülnek ki, amelyek vízválasztóak ebben a kategóriában: kezelhetőség, ergonómia, összeszerelési minőség. Az viszont szemet szúr, hogy a műszerfal Európában is megállná a helyét: nem csak odadobott TFT kijelző, hanem szépen beépítették a helyére, egyszerű, letisztult grafikával - és jobban megnézve kiderül róla egy-két extrája a motornak, például elektronikusan állítható a hátsó rugóelőfeszítés.
A KTM blokkja egyébként nem véletlenül került a kínaiakhoz, a közös munka már évekkel ezelőtt elkezdődött, és hosszú távú együttműködésre készülnek - ha minden igaz, a KTM 490-es modelljei a CFMoto gyárából gurulnak majd ki.
Kínában is fognak KTM-et gyártani
Összebútorozik a KTM és a CFMoto, a közepes modellek onnan fognak jönni.