A Kawasaki mint motorgyártó apró, de mint cégcsoport hatalmas, ez a kettősség pedig kedvez a merész húzásoknak - egyfelől megvan az anyagi háttér, másrészt a motorgyártó részleg kellően kicsi, hogy gyors és bátor döntéseket hozzanak. És egy ilyen döntés állhat a most kikerült szabadalmi rajz hátterében is, ugyanis egy elég meglepő modell terveit védették le, egy háromkerekű, kanyarban bedőlő side by side-ot, amely leginkább a Polaris Slingshot ellenfele lehet - azzal a fontos különbséggel, hogy a Polaris nem dől be a kanyarban, ahogyan a motorkerékpárszerűbb Can-Amek sem.
Hátborzongató a Polaris élménygépe
Iszonyúan néz ki a Slingshot, viszont kivételes mókának ígérkezik, és még csak nem is drága.

Bár a Kawasaki sokféle ATV-t és UTV-t gyárt, ez a koncepció egészen új, hiszen a Yamaha Niken jellegű bedőlős háromkerekű motorokat keresztezték a side by side ATV-kkel (ilyen side by side például a Polaris RZR, amelyben egymás mellett ül a vezető és az utas, az irányítása pedig autókból ismerős kormányművel történik).
Miért kell három kerék egy motornak?
Minek neki annyi, ha egyszer már a neve is az, hogy motorkerékPÁR? Ugye?
A Kawasaki egy csőváz köré álmodta meg a járművet, aminél két első és egy hátsó kerék van - az első kerekek független lengőkarokon helyezkednek el, a jármű pedig a jobb stabilitás érdekében enyhén befelé dől a kanyarban - ilyenkor a motorkerékpáros profilú hátsó kerék dől, a személyautós profilú elsők pedig az útra merőlegesek maradnak.
Az első futómű egyébként részleteiben hasonlít a Nikenéhez, vagyis a lengőkarokhoz teleszkópvillák csatlakoznak.
A hajtás lehet elektromos, benzines vagy hibrid is - a motor pedig az utasok mögé kerül. A Ninja H2 blokkjával minimum érdekes lenne. Bár a terv mindenképpen izgalmas, valószínűleg nem lesz ilyen járműve a Kawasakinak, és a szabadalom igazából az első futóműről szól.
Jön a sátán, és indexel!
Visszafogták, de így is 200 lóerő, és viszi a háromszázat. És ez egy túramotor.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.