Így kapott munkát Petrucci a KTM-nél

2020.07.02. 12:51

A Crash.net-nek mesélt a Tech3 csapatfőnöke arról, hogy végül miért az olasz pilótát igazolta le a KTM 2021-re. A bejelentés hirtelen jött és meglepő volt, de Hervé Poncharal érveit végignézve hirtelen logikusnak és megalapozottnak tűnik - illetve arra is választ kapunk, hogy miért éppen a Tech3-hoz ment Petrucci, miért nem a gyári csapatban, ha amúgy ott lett üresedés Pol Espargaro lelépésével (Espargaro szinte biztosan a Hondához megy, de még várunk a HRC hivatalos bejelentésére).

Tehát a helyzet a következő volt: Espargaro a gyári csapatnál nem hosszabbított, a helyére felléptették Oliveirát a Tech3-tól, Oliveira helyére pedig leigazolták Petruccit, akivel a Ducati azért bontott szerződést, hogy Jack Miller megkapja a Ducati gyári versenymotorját.

Poncharal elmondta, hogy sokként érte az egész KTM-et, amikor Pol bejelentette a távozását, a spanyolt már családtagként kezelték a KTM-esek. Pár héttel korábban a KTM motorsportfőnöke, Pit Beirer még arról beszélt, hogy a céljuk a négy versenyzőjük megtartása. Miguel Oliveira, Brad Binder és Iker Lecuona stabil csapattagok, már aláírt szerződéssel, és a KTM saját nevelései, Poncharal úgy fogalmazott, hogy "ez a három srác KTM versenyző, szinte narancssárga motoron születtek, benne van a KTM a DNS-ükben, hisznek a projektben, és szeretnének itt maradni, ez pedig bizonyítja, hogy jó úton haladunk".

Tehát volt három fiatal versenyzőjük, akiket ők neveltek ki, és felmerült, hogy mi legyen, igazoljanak le egy újabb tehetséget a Moto2-ből, vagy próbáljanak meg tapasztalt pilótát szerezni egy másik csapattól. Nyilvánvalóan kényelmesebb volt egy tapasztalt versenyzőt betenni a csapatba a három szinte újonc mellé - Poncharal ezen a ponton közbeszúrta, hogy Oliveira technikailag nem újonc, hiszen az előző évben teljes szezont ment. Tehát eldöntötték, hogy tapasztalt motorosra van szükségük, és onnantól már csak a név volt kérdés, le kellett szűkíteni, hogy ki is kell nekik.

Az első körben elhatározták, hogy nem kísérleteznek többet soros négyhengereshez szokott pilótával - sem Johann Zarco, sem Hafiz Syahrin nem boldogult az RC16-tal, V4-esek közül háromnak nem volt szerződése: Cal Crutchlow-nak, Petruccinak és Iannonénak. A döntést végül Beirer hozta meg.

Petruccinak már a bemutatkozása is jól sikerült, személyesen látogatott el a KTM-hez, amit a stáb nagyra becsült. Poncharal elmondta, hogy Petrucci olyan embernek tűnt, aki nem csak egy érvényes szerződést és jó fizetést akart, hanem hogy a csapat a segítségével előre tudjon lépni, és ezzel a hozzáállással gyorsan meggyőzte Beirert és Mike Leitnert, akik a KTM GP projektjét vezetik.

09-danilo-petrucci-ita-20-fabio-quartararo dsc1087.gallery full

"Tudtuk, hogy Danilo nagyon barátságos, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy emellett rendkívül elkötelezett fickó. Nem szabad elfelejtenünk, hogy megnyerte a Mugello GP-t, amihez keményen meg kellett küzdenie Doviziosóval és Márquezzel" - mondta Poncharal. - "az utolsó körben győzte le őket, és ahhoz, hogy Marc-ot és Andreát az utolsó körben győzd le, különleges versenyzőnek kell lenned. Ha csak egyszer is megteszed, akkor különleges vagy, tehetséggel, bátorsággal és éles szemmel".

Petrucci mellett szólt még, hogy a hatodik lett a bajnokságben egy V4-es motorral, ráadásul egy nagyon jó és érdekes V4-es motorral, ami miatt érdemes lesz odafigyelni a véleményére az RC16-ot illetően. Ennél a pontnál tette hozzá Poncharal, hogy "szóval így kapta meg a munkát a KTM-nél".

Ez után tért rá arra, hogy végül Petrucci miért a Tech3-hoz került, miért nem a gyári csapatba, Ponchara szerint ennek megint számos oka volt. Eleinte úgy gondolták, hogy Danilo Espargaro helyére fog beülni, de végül ezt Pit Beirer döntötte el, hogy a Tech3-ra senki ne egy junior teamként hivatkozzon, hanem egy teljes értékű csapat legyen - elvégre ugyanolyan motorokkal mennek, mint a gyári csapat, ugyanazt a támogatást kapják és ugyanúgy részt vesznek a fejlesztésekben. A KTM Factory Team és a Tech3 lényegében egyetlen, négy fős gyári csapat.

Oliveira és Binder már Moto3-ban és a Moto2-ben is ütős páros voltak, Poncharal álom duónak nevezte őket, sok futamot nyertek, és volt, hogy mind a ketten dobogón álltak. Így adta magát, hogy ha a két pilóta régóta együtt dolgozik, jól kijönnek egymással és jól is működnek együtt, miért ne legyenek ismét egy csapatban? A végleges döntés előtt leültek, és Petruccival is megbeszélték a helyzetet, hogy ne érezze úgy, hogy leminősítették gyári csapatból szatellit pilótává, és biztosították róla, hogy technikailag ugyanazt kapja mind a két csapat, Petrucci pedig megértette és elfogadta a helyzetet, hogy a KTM felfogásában nincs A és B csapat.

Poncharal igen optimistán nyilatkozott a jövő évi felállásról: "négy jó versenyzőnk van 2021-re, nagyon hiszek ebben a négy emberben. Mindegyikük gyors lesz, pozitív légkör lesz a csapatban, mindenki segít a másiknak, nem lesz siránkozás meg panaszkodás a nap végén."

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.