Aranyozott váz, V2-es 2T blokk

2020.07.09. 10:18

Mindig jó, ha jön egy olyan modell, ami bizonyítja, hogy a kétütemű technika nem került végleg sírba, még ha egy méregdrága, ultrakisszériás típusról is van szó. A pillekönnyű és szép motorjairól híres CCM kiugrott főmérnöke, Chris Ratcliffe alapította a Langen Motorcycles-t, és az első modelljük egy CCM stílusú café racer - egy 250 köbcentis, kétütemű blokkal.

Ne gondold, hogy egy 2T enduró egyhengeresét csavarozták a vázba, egy közel 12 milliós motornál ennél többet kell villantani. A Vins injektoros V2-esét használták, melyet az olaszok a Duecinquanta 250-hez terveztek. Az őrületes blokkon és az aranyozott (!) vázon kívül is van extra, a lehető legjobb minőségű alkatrészeket vásárolták össze körítésnek.

Amikor Ratcliffe belevágott a Langen Motorcycles-be, részben az egykori TZR125-öse inspirálta, egy olyan igényes, jól motorozható, élvezetes kétüteműt akart, amely megfelel a mai elvárásoknak.

"Amikor jönnek az elektromos motorok, nekem a kétüteműek jelentik a zenét" - mondta a mérnök, aki kifejtette, hogy a 80 lóerős és 115 kilós, csúcsminőségű futóművel (elöl Öhlins, hátul K-Tech) ellátott motor az izgalmat kereső utcai motorosoknak szól.

Hogy mennyit gyártanak, az nagyban függ a kereslettől - ha bejön a népeknek, akkor rengeteg ötlete van még, hogy milyen érdekes motorok hiányoznak még a piacról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.