A Bimota megerősítette a hírt, hogy nemsokára elkezdik a Tesi H2 gyártását, a cég szóvivője, Gianluca Galasso kijelentette, hogy a motor lényegében készen van, és szeptemberben el is kezdik leszállítani a megrendelőknek.

Eredetileg júniusi bemutatót terveztek, de a Covid keresztül húzta a számításaikat - egy hónapra teljesen be is zártak, a beszállítók pedig még mindig csak lassan veszik fel újra a tempót, bizonyos alkatrészekre még várniuk kell kb. augusztus elejéig, de szeptemberben le tudják szállítani a teljesen kész, rendszámos motorokból az első 20 darabot.
A nyilatkozattal együtt kikerült pár kép és egy videó arról, hogy az olaszországi Magione melletti Autodromo dell'Umbria versenypályán tesztelték a Tesi H2-t - állítólag azért erre esett a választásuk, mert ez nagyon féktávos pálya, ahol könnyen elmelegedik a fék, ők pedig azt akarták ezúttal megnézni, hogy a Tesi fékrendszere miként reagál az extrém terhelésre.
Azt még elmesélték, hogy a pályán nagyon szigorú szabályok szerint lehettek csak ott, előre le kellett adniuk a jelenlévők névsorát, mindenkinek maszkot kellett hordania és ellenőrizték a jelenlévők testhőmérsékletét.
A Bimota Tesi H2-t először 2019 őszén láthattuk még tanulmányként, a műszaki alapjait a Kawasaki H2 adja, így 227 lóerős csúcsteljesítményre lehet számítani. A Bimota a jövőben kizárólag a Kawasaki blokkjait fogja használni, ugyanis a japán gyártó 49,9%-os tulajdonrészt vásárolt az olasz márkában. A Bimota utoljára 2014-ben mutatott be új modellt, akkor a BMW S 1000 RR blokkja köré építették a BB3-at - nem lett sikeres, alig adtak el belőle, és miután a BMW nem szállított elég blokkot, a megmaradt alkatrészeket építőkitként próbálták kiárusítani.
A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota
A pletykák szerint a két cég közötti surlódások eredménye a Bimota BB3 átépítő kit, amihez már csak egy S 1000 RR blokk kell.
Akkor most mi van a Bimotával?
Megvette a Kawasaki, meg nem is, elmondjuk, mi a helyzet.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.