Féktávos pályán tesztelték a Bimota Tesi H2-t

2020.07.16. 10:46

A Bimota megerősítette a hírt, hogy nemsokára elkezdik a Tesi H2 gyártását, a cég szóvivője, Gianluca Galasso kijelentette, hogy a motor lényegében készen van, és szeptemberben el is kezdik leszállítani a megrendelőknek.

Eredetileg júniusi bemutatót terveztek, de a Covid keresztül húzta a számításaikat - egy hónapra teljesen be is zártak, a beszállítók pedig még mindig csak lassan veszik fel újra a tempót, bizonyos alkatrészekre még várniuk kell kb. augusztus elejéig, de szeptemberben le tudják szállítani a teljesen kész, rendszámos motorokból az első 20 darabot.

A nyilatkozattal együtt kikerült pár kép és egy videó arról, hogy az olaszországi Magione melletti Autodromo dell'Umbria versenypályán tesztelték a Tesi H2-t - állítólag azért erre esett a választásuk, mert ez nagyon féktávos pálya, ahol könnyen elmelegedik a fék, ők pedig azt akarták ezúttal megnézni, hogy a Tesi fékrendszere miként reagál az extrém terhelésre.

Azt még elmesélték, hogy a pályán nagyon szigorú szabályok szerint lehettek csak ott, előre le kellett adniuk a jelenlévők névsorát, mindenkinek maszkot kellett hordania és ellenőrizték a jelenlévők testhőmérsékletét.

A Bimota Tesi H2-t először 2019 őszén láthattuk még tanulmányként, a műszaki alapjait a Kawasaki H2 adja, így 227 lóerős csúcsteljesítményre lehet számítani. A Bimota a jövőben kizárólag a Kawasaki blokkjait fogja használni, ugyanis a japán gyártó 49,9%-os tulajdonrészt vásárolt az olasz márkában. A Bimota utoljára 2014-ben mutatott be új modellt, akkor a BMW S 1000 RR blokkja köré építették a BB3-at - nem lett sikeres, alig adtak el belőle, és miután a BMW nem szállított elég blokkot, a megmaradt alkatrészeket építőkitként próbálták kiárusítani.

Kapcsolódó
A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota

A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota

A pletykák szerint a két cég közötti surlódások eredménye a Bimota BB3 átépítő kit, amihez már csak egy S 1000 RR blokk kell.

Kapcsolódó
Akkor most mi van a Bimotával?

Akkor most mi van a Bimotával?

Megvette a Kawasaki, meg nem is, elmondjuk, mi a helyzet.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21