A Galfer egy új féktárcsát mutatott be, a Cubiq-ot, amelynek a legfőbb érdekessége első pillantásra látszik, hogy hatszög alakú kivágásók találhatóak rajta - állítólag ezekkel javult a hőleadása a tárcsának, és később melegednek el, mint a hagyományos konkurensek.
A magyarázat konyhanyelven úgy szól, hogy a hatszögletű kialakítás az acélmolekulák kristályszerkezetét követi (eddig nem túl meggyőző), és a lényeg, hogy minél nagyobb a tárcsa lyukainak a belső felülete, annál hatékonyabban tudja leadni a hőt (ez viszont logikus).
A Galfer Cubiq másik erénye, hogy sikerült faragniuk a féktárcsa tömegéből úgy, hogy közben a fékteljesítmény nem csökkent - ez azért jó, mert a könnyű tárcsával csökken a rugózatlan tömeg, jobb lesz a motor kezelhetősége. Első sorban sportmotorokhoz és sportos nakedekhez ajánlják, egyelőre a Honda, a Kawasaki, a Suzuki, a Yamaha, a KTM és a Triumph motorjaihoz érhető el, illetve némelyik Harley-Davidson és Indian modellhez.