Emlékszik még valaki a BMW C1-re?

2020.08.05. 10:34

Húsz év telt el a BMW C1 bevezetése óta, és mivel két év után befejezték az értékesítést, nagy eséllyel a gyártó sem sikersztoriként könyveli el - ennek ellenére ismét hasonlóval próbálkoznak. Az alapkoncepció ugyanaz: ismét egy robogót terveznek, amit igyekeznek közel olyan biztonságossá tenni, mintha egy autóban ülne az ember.

A motor alapját a C Evolution, vagy ezzel közös alapokon osztozó elektromos robogó adja majd. A bajorok komolyan veszik, hogy új szintre emeljék a biztonságot a robogójukban, a benyújtott szabadalmi tervek alapján az új modellbe kerülhet biztonsági öv, légzsák, aktív aerodinamikai elemek és persze az elmaradhatatlan tető. Viszont most mindezt úgy kiviteleznék, hogy néhány csavar oldásával az extrák levehetőek legyenek.

A tető vázszerkezete karbonból készül, ami amelett, hogy nagy merevegségű a védelem érdekében, rendkívül könnyű is. Ezzel már előnyben van a régi C1-hez képest, ami a sok faxli miatt sárnehéz volt, de legalább gyenge is. A tető rögzítési pontjaihoz energia elnyelő elemek is kerülnek, amik fejre állás esetén jól jöhetnek, és elvileg egyszerűen cserélhetőek.

3.png

A biztonsági öv négypontos rögzítésű, mint a versenyautókban, viszont engedi mozogni a sofőrt, ami egy robogón elengedhetetlen. Ütközés esetén pedig az ülésben tartják a motorost, ami azért is fontos, mert az ülés oldala is véd boruláskor és légzsákokat is tartalmaz.

4.png

A stabilitás javítása érdekében aktív aerodinamikai elemeket is kap a motor, ugyanis a magas felépítés miatt elég érzékeny az oldalszélre. Ezt hivatottak kompenzálni a szárnyak, melyek állásszögét elektronika változtatja.

1.png

A fenti extrákkal biztosan megmenthetik néhány motoros életét, ami mindenkinek jó és a gyártónak is lehetnek visszatérő vásárlói. Azonban, ha az adott tulaj néha egy kicsit több adrenalint szeretne, a tervek szerint néhány mozdulattal megszabadulhat a tetőtől, üléstámlától és a csatolt alkatrészektől, és élvezheti a menetszelet. Hozzáteszem, ha valóban gyerekjáték lesz leszerelni ezeket, hazánkban biztosan úgy viszik majd, mint a katalizátort.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.