Aprilia Tuono V4 X: 221 lóerős naked, kizárólag pályára
Amikor két hete egy pályás videón egy Aprilia naked bike hasított iszonyatos tempóval, arra tippeltünk, hogy a következő Tuono V4 1100-at látjuk - hát nem az volt, hanem egy gyűjtői különlegesség, a most leleplezett Aprilia Tuono V4 X, vagyis egy kizárólag pályán használható, ultra high-tech naked bike.
Őrült teljesítménnyel és szárnyakkal érkezik majd az új Aprilia Tuono V4
Imolában tesztelték a versenypályán, zavarbaejtően gyors volt.

A MotoGP ihlette aerodinamikai elemekkel ellátott, szénszálas idomokkal szerelt, 218 lóerős, 166 kilós száraz tömegű pályagép 12,43 millió forintba kerül, és az RSV4 X-hez hasonlóan mindössze 10 darabot építenek belőle.
Spéci váltót kap a 165 kilós és 225 lóerős Aprilia
N-1-2-3-4-5-6 kiosztású váltó még nem volt széria motorban.
Az RSV4 1100 Factory-hoz képest a plusz lóerőket az Akrapovic titán rendszer, a direktszűrő és a spéci elektronika adja - mivel teljesen pályamotor, ennél nem kötötte a mérnökök kezét az emissziós előírások betartása. A rengeteg szénszálnak és titánnak köszönhetően több mint 18 kilót sikerült lefaragni róla az utcai Tuonókhoz képest.
A néni már hívja a rendőrt
Jó tanács lányos apukáknak: ha egyszer netán ilyennel érkezik az udvarló, el ne engedjék vele a gyereket otthonról!
A gyors pályaköröket az átírt elektronikán kívül Brembo GP4-MS féknyergek és Brembo T-Drive tárcsák segítik, amelyekhez 19x16-os Brembo főfékhenger tartozik, a Marchesini kerekekre pedig Pirelli Superbike slickeket húztak. Az aluházas kormánykapcsolók, a versenykábtartók és a karbon védőelemek mind-mind finom versenycuccok, ahogyan az Öhlins futómű és a kétirányú gyorsváltó is.
És van egy kedves kikacsintás, a fényezés lilája ügyes utalás a 2006-os Bol d'Oron indított RSV1000R Factory-ra.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.