A BMW feltalálta a karbantartásmentes láncot
A BMW azt állítja, hogy olyan láncot hoztak létre a szekunder hajtáshoz, amely teljesen gondozásmentes, nincs szükség sem kenésre, sem a feszesség rendszeres beállítására. Az új, karbantartásmentes lánc az S 1000 RR és az S 1000 XR modellekhez lesz gyári extra először.
A M Endurance lánc hagyományos X-gyűrűs tömítést használ, hogy a kenőanyag bennmaradjon a görgők és a csapok között, a trükk tehát nem itt van, hanem a perselyek és a görgők bevonatában - amely egyfajta DLC (teljes nevén Tetra Amorphous Carbon, röviden ta-C). Rendkívül kemény és kopásálló, eddig leginkább csúcskategóriás futóművekben és motorok belső részein találkozhattunk vele, például a Honda CBR1000RR-R-nél már nagy mennyiségben alkalmazzák.
217 lóerőre nem méltó mindenki
Én sem vagyok az. Az elődeivel ellenben ez nem a népnek szól. Nagyon nem.
A ta-C bevonat csökkenti a lánc súrlódását, csökkenti a kopást - és a BMW állítása szerint tulajdonképpen örök életű, kb. mint egy kardánhajtás.