Októberben bemutatják a Honda Forza 750-et

2020.09.18. 13:51

Már írtunk róla, hogy a Honda az NC750D Integrát leváltja, és az utódja már Forza néven érkezik majd. Egyelőre a teaserben csak néhány éles részlet látszik, illetve kiderül, hogy továbbra is kitartanak a duplakuplungos automata váltó mellett.

Kapcsolódó
A Honda leváltja az Integrát, jön helyette egy új Forza

A Honda leváltja az Integrát, jön helyette egy új Forza

A Yamaha TMAX 560-nak lesz közvetlen ellenfele a DCT-s óriásrobogó.

Műszakilag minden bizonnyal az X-ADV lesz a legközelebbi rokona, csak a terepes-túraendurós részleteket sportrobogós hangulatúakra cserélik. A műszaki tartalomban nem számítok óriási forradalomra, a 745 köbcentis blokk nagyrésze marad, ahogyan az 54 lóerős teljesítményben sem lesz nagy változás, ahogyan a 68 Nm nyomatékot sem fogják érdemben feljebb tornázni, viszont biztosan finomítanak majd az alacsony fordulati nyomatékleadáson és a váltó programozásán.

A futómű várhatóan fejlődni fog, én az X-Adv-hoz hasonló 41-es fordított villára számítok, elöl két tárcsafékkel. A gumiméretbe nem hiszem, hogy belenyúlnak, elöl tehát 17-es felni lesz, hátul pedig marad 15-ös. A tömegen sem fognak nagyot faragni, valahol 240 kiló körül fog alakulni, és a tank is kb. 13-14 literes lesz.

A forma kérdéses, ezeknek a modelleknek a sikere általában ezen áll vagy bukik - remélhetőleg nem a 300-as változat inkább érdekes mintsem szép vonalait viszik tovább, hanem inkább a CBR1000RR-R-ből próbálnak ihletet meríteni - ugyanis ha a TMAX-nak akarnak odaverni, akkor bitangul kell kinéznie.

Kapcsolódó
217 lóerőre nem méltó mindenki

217 lóerőre nem méltó mindenki

Én sem vagyok az. Az elődeivel ellenben ez nem a népnek szól. Nagyon nem.