A BMW elkészítette az S 1000 RR még pályaorientáltabb változatát, az M 1000 RR-t, mely elsősorban a Superbike VB-re készült, hogy ott eséllyel rúghassanak labdába a Kawasaki, a Yamaha és a Ducati ellen. Első pillantásra feltűnik, hogy az M 1000 RR szárnyakat kapott, viszont ezeket nem a lengővillára és a teleszkópokra szerelték, hanem hagyományosan az oldalidomra - ezek 16,2 kiló leszorítóerőt termelnek 187 km/h-nál.
Van. Benne. Erő.
Nem az a kérdés, hogy ki tudod-e motorozni (nem), hanem hogy tudod-e élvezni?
A blokkon dolgoztak még egy keveset, találtak benne további öt lóerőt, így most 212 LE-t és 113 Nm forgatónyomatékot tud. Az M 1000 RR kapcsán BMW jelezte, hogy homologizáltatják a VB-re, ahol Superbike-ban és Superstock-ban is indulnak vele. Az ára is ennek megfelelő, 30 ezer eurót kérnek érte, azaz nagyjából 11 millió forintot. Friss: van magyar ára: 11,9 millió.
A műszaki tartalom nagy része megegyezik az S 1000 RR-rel, de sok helyen finomítottak és hegyeztek rajta, a blokk például ha alapjaiban egyezik is az alapmodellel, alig maradt érintetlen eleme. Új kétgyűrűs Mahle dugattyúk kerültek bele, a titán hajtórudakat a Pankltől vásárolták, és a kompresszión is növeltek, az amúgy is kemény 13,3:1-es sűrítési viszonyt 13,5:1-re tornázták fel. Ahol tudták, csökkentették a mozgó tömegeket, sőt, igyekeztek minden grammot megfogni - a titán kipufogórendszeren is spóroltak vagy három kilót.
Nem csak a csúcsteljesítményt sikerült javítani, hanem a középtartományon is, az M-es blokk már 6000-től mindenhol erősebb, és egészen 15100-ig forog. Az elektronikákat egy hattengelyű IMU szolgálja ki, és a pilóta a négy alap üzemmódon (Rain, Road, Dynamic és Race) kívül három Race Pro állás közül választhat. Ez utóbbiaknál külön állítható a fojtószelep és a motorfék karakterisztikája.
A kétirányú gyorsváltó alap, ahogyan a rajtelektronika, a pit-lane limiter és as hill start controll is, az elektronikai extrát a datalogger jelenti, de egyébként olyan finomságokkal lehet feljebb tornázni az alapárat, mint például a gondozásmentes M Endurance lánc.
A BMW feltalálta a karbantartásmentes láncot
Nincs kenés, feszességállítás, azt a kényelmet adja, mint a kardán.
Bár itthon nem nagyon hallottam, hogy bárki panaszkodott volna az S 1000 RR fékeire, külföldi versenyzők már telesírták a fórumokat, hogy a BMW kínálja a csúcsligában a legrosszabb konfigurációt. Most már ők is megnyugodhatnak, hiszen az M 1000 RR fékeit lecserélték, de sajnos nem derül ki, hogy mire - az M logós nyeregről egyelőre nem tudom megmondani, hogy ki a beszállító, viszont ezen a szinten igazán bevállalhatták volna ők is a Brembo Stylema monobloc nyergeit.
A lengővillát megnézve látszik, hogy módosítottak rajta, illetve a sajtóanyagból kiderül, hogy 220 grammot faragtak is a tömegéből. Átalakították a hátsó féket, a nyereg alulra került, ez a megoldás könnyebbé teszi a kerékcserét. Az M 1000 RR-hez alapáron jár a szénszálas kerék (az S 1000 RR-hez csak felár ellenében adják), amellyel az össztömeg 192 kiló - menetkészen.
Az első darabokat tavasszal kezdik szállítani, és ugyan utcán vagy pályanapokon sem lesz gyakori látvány, de a Superbike VB mellett remélhetőleg más sorozatokban is elindítják, például a Man TT-n vagy az Endurance világbajnokságon.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.