Niken riválissal készül az Aprilia
A háromkerekű robogó ötletét először a Piaggio csoport fejlesztette piacképessé, az volt az MP3, a háromkerekű motorkerékpárt pedig a Yamaha építette meg először jóra, az volt az MT-09 alapú Niken. Az olaszok most visszavágnának, mégpedig az Aprilia márkanév alatt.
Miért kell három kerék egy motornak?
Minek neki annyi, ha egyszer már a neve is az, hogy motorkerékPÁR? Ugye?

Egy frissen kikerült szabadalom alapján azt látjuk, hogy egy Aprilia Mana elejére akasztották rá az MP3 első futóművét, így egy automata váltós, 839 köbcentis V2-essel szerelt, kanyarban bedőlő háromkerekű motorra számítunk.
Fityiszt a jövőnek!
Szép, de semmire sem jó igazán, mégis elhitetnék velünk, hogy ez a jövő megoldása. Egy frászt.
Bár a futómű a működési elvét tekintve az MP3-at idézi, megerősítették, hogy megbírkózzon a nagyobb teljesítményű motorral, illetve vélhetően változtattak a geometriáján is.
A gyáváknak meg ott az autó
Ha megcsúszik az első kerék, neked reszeltek. Illetve nem, van másik! És soha többé nem kell letenned a lábadat a lámpánál.
A Nikenhez képest a legnagyobb különbség, hogy míg a japánok teleszkópvillákat használnak, az olaszok rugóstagokat. Az olaszok most szabadalmaztatott új első futóműve állítólag olcsóbb, mint a Yamaháé, és kevesebb karbantartást igényel.
Megint a japánok csinálták meg rendesen
Olyan, mint egy normális motor, csak lerobbanthatatlanul rajta van az úton.
A részleteket megnézve egyértemű, hogy ez sokkal több, mint egy hirtelen ötlet, sokkal inkább egy éles tesztelésre kész tervnek tűnik. Ugyan a Mana gyártása megszűnt, az Aprilia bármikor újra előállhat a 839 köbcentis V2-es frissített, Euro5-ös változatával - ahogyan a Suzuki is gond nélkül leporolta a GSX-S1000 számára a K5-ös GSX-R1000 négyhengeresét.
Ó, azok a gázfröccsök!
Zengenék én ódát a gyorsulásról is, de engem a robbanó visszaváltások babonáztak meg.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.