A Suzuki megnyerte az Endurance VB-t

2020.09.28. 08:55

A Suzuki az Endurance VB történetének a legsikeresebb márkája, a kilencvenes évek végén kezdtek rendkívül erősen szerepelni, majd 2016-ig csak elvétve engedték át a győzelmet másnak - 2016 után viszont a Yamaha, a Honda és a Kawasaki is felzárkózott, 2016-17-ben a GMT94 Yamaha nyert, majd a TSR Honda, tavaly pedig az SRC Kawasaki húzta be a bajnoki címet - 1996 óta először.

Az idei Endurance szezon egészen jól megúszta a világjárványt tekintve, hogy már 2019. szeptemberében elindult a Bol d'Or-ral, majd decemberben megtartották a nyolcórás sepangi fordulót, aztán augusztus végére tolták Le Mans-t, és a hétvégén pedig lezárták a szezont Estorilban egy 12 órás futammal.

A Suzuki gyári csapata, a SERT (Suzuki Endurance Racing Team) erősen kezdte az évet, a Bol d'Ort sikerült egyetlen körrel megnyerniük, és szerencséjükre a két legnagyobb ellenfelük, a YART és az F.C.C. TSR Honda nem tudták befejezni az első versenyt. Egy 24 órás megnyerése sok pontot hoz, és a szezon végén ez nagyon számított.

A sepangi nyolcóráson a Yart már nem hibázott, köregyenlőséggel nyertek a Honda Asia-Dream ellen, a SERT pedig egy kör lemaradással csak az ötödik lett a rendkívül kiélezett csatában - a 17. helyezett is csak két körrel maradt el az elsőtől. A TSR Honda akkor a 13. helyen végzett.

Le Mans-ban fordult a kocka, és az F.C.C. TSR Honda gyűjtötte a legtöbb kört, 24 óra alatt 816-ot, ezzel ők végeztek az élen, a SERT három kör lemaradással a harmadik lett, a YART pedig a negyedik.

A Suzuki tetemes előnnyel érkezett Estorilba, 127 ponttal vezették a bajnokságot, mögöttük jelentősen lemaradva következett a TSR és a YART - ez utóbbi ráadásul pontegyenlőséggel volt a BMW gyári csapatával. Itt látszott, hogy míg a Hondának és a Yamahának voltak kimondottan rosszul sikerült versenyei, a Suzuki lehozta a szezont nagy hiba nélkül, ráadásul a legrosszabb eredményüket a legkevesebb pontot érő nyolcóráson hozták össze.

Ennek ellenére Estorilban sem vették el a tüzet, de műszaki hiba miatt végül lecsúsztak a dobogóról, két-három perccel többet töltöttek a pitben, mint az előttük végzők. A szezonzárót a YART nyerte, a második a TSR Honda lett, míg a harmadik helyen a Wójcik Racing Team végzett. A Suzuki a negyedik helyen gurult be, öt kör lemaradással a YART-tól.

A Suzuki pilótái, Etienne Masson, Gregg Black és Xavier Simeon ezzel megszerezték a márka 19. Endurance VB címét, a második helyen a Marvin Fritz, Niccoló Canepa, Karel Hanika hármas végzett a YART-tal, a harmadik pedig az F.C.C. TSR Honda csapata  lett, Josh Hookkal, Freddy Foray-jel és Mike Di Meglióval.