A Holt-tenger partján sem várják olyan régóta a megváltót, mint a motorosok a Suzuki Hayabusa új kiadását. Eddig rengeteg pletyka volt, turbótól kezdve 1440-es blokkon és állítható vázgeometrián át a félautomata váltóig, ám most egészen kijózanító hírekkel állt elő a japán Autoby magazin.

Az értesülésük szerint nem fújta el a szél a Hayabusa-projektet, de közel sem lesz akkora újítás, mint amire sokan számítanak. Az Euro5-öt tudni fogja, 200 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, és IMU-val támogatott kipörgésgátlóval és kanyar ABS-szel rendelkezik majd.
Hogy milyen módszerrel érik el, hogy a Hayabusa a már meglévő alapokon teljesíteni tudja az Euro5-öt, az viszont jó kérdés. Valószínűleg a szívó- és kipufogóoldal módosításáé lesz a főszerep, illetve az injektorok befecskendezési szögén variálnak még, netán duplagyújtásosra alakítják a hengerfejet, illetve nem zárnám ki a plusz köbcentiket sem, a lökettérfogat növelése mindig jó ötlet. A másik opció, hogy az YZF-R1-hez hasonlóan több kisebb katalizátort építenek a kipufogórendszerbe. Esetleg ez így mind együtt.
A blokk változtatásai mellett egy új külsőre is számítok, amely egyszerre hordozza magán a jellegzetes Hayabusa jegyeket, de mégis friss. Nem lesz könnyű feladat.
Viszont jó hír, hogy állítólag még idén ősszel bemutatják, és 2021 tavaszán indulhat a forgalmazás.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.