Még idén bemutatják az új Hayabusát

2020.10.09. 13:06

A Holt-tenger partján sem várják olyan régóta a megváltót, mint a motorosok a Suzuki Hayabusa új kiadását. Eddig rengeteg pletyka volt, turbótól kezdve 1440-es blokkon és állítható vázgeometrián át a félautomata váltóig, ám most egészen kijózanító hírekkel állt elő a japán Autoby magazin.

Ez csak egy render, ne dőlj be neki
Ez csak egy render, ne dőlj be neki

Az értesülésük szerint nem fújta el a szél a Hayabusa-projektet, de közel sem lesz akkora újítás, mint amire sokan számítanak. Az Euro5-öt tudni fogja, 200 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, és IMU-val támogatott kipörgésgátlóval és kanyar ABS-szel rendelkezik majd.

Hogy milyen módszerrel érik el, hogy a Hayabusa a már meglévő alapokon teljesíteni tudja az Euro5-öt, az viszont jó kérdés. Valószínűleg a szívó- és kipufogóoldal módosításáé lesz a főszerep, illetve az injektorok befecskendezési szögén variálnak még, netán duplagyújtásosra alakítják a hengerfejet, illetve nem zárnám ki a plusz köbcentiket sem, a lökettérfogat növelése mindig jó ötlet. A másik opció, hogy az YZF-R1-hez hasonlóan több kisebb katalizátort építenek a kipufogórendszerbe. Esetleg ez így mind együtt.

A blokk változtatásai mellett egy új külsőre is számítok, amely egyszerre hordozza magán a jellegzetes Hayabusa jegyeket, de mégis friss. Nem lesz könnyű feladat.

Viszont jó hír, hogy állítólag még idén ősszel bemutatják, és 2021 tavaszán indulhat a forgalmazás.

Az oldalról ajánljuk

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

tegnap, 11:21