Még idén bemutatják az új Hayabusát

2020.10.09. 13:06

A Holt-tenger partján sem várják olyan régóta a megváltót, mint a motorosok a Suzuki Hayabusa új kiadását. Eddig rengeteg pletyka volt, turbótól kezdve 1440-es blokkon és állítható vázgeometrián át a félautomata váltóig, ám most egészen kijózanító hírekkel állt elő a japán Autoby magazin.

Ez csak egy render, ne dőlj be neki
Ez csak egy render, ne dőlj be neki

Az értesülésük szerint nem fújta el a szél a Hayabusa-projektet, de közel sem lesz akkora újítás, mint amire sokan számítanak. Az Euro5-öt tudni fogja, 200 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, és IMU-val támogatott kipörgésgátlóval és kanyar ABS-szel rendelkezik majd.

Hogy milyen módszerrel érik el, hogy a Hayabusa a már meglévő alapokon teljesíteni tudja az Euro5-öt, az viszont jó kérdés. Valószínűleg a szívó- és kipufogóoldal módosításáé lesz a főszerep, illetve az injektorok befecskendezési szögén variálnak még, netán duplagyújtásosra alakítják a hengerfejet, illetve nem zárnám ki a plusz köbcentiket sem, a lökettérfogat növelése mindig jó ötlet. A másik opció, hogy az YZF-R1-hez hasonlóan több kisebb katalizátort építenek a kipufogórendszerbe. Esetleg ez így mind együtt.

A blokk változtatásai mellett egy új külsőre is számítok, amely egyszerre hordozza magán a jellegzetes Hayabusa jegyeket, de mégis friss. Nem lesz könnyű feladat.

Viszont jó hír, hogy állítólag még idén ősszel bemutatják, és 2021 tavaszán indulhat a forgalmazás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.