Egy hónapon belül eldől, mi lesz a vége Iannone doppingbotrányának

2020.10.19. 12:06

Andre Iannone 2019 novembere óta kispadon van, miután egy rutinszerű vizeletvizsgálat pozitív eredményt mutatott anabolikus szteroidra. Most úgy tűnik, hogy a történet végére pont kerülhet, november közepére ígérik a döntést.

Iannone azt állítja, hogy a malajziai MotoGP futamon akaratlanul fogyasztott szennyezett húst, úgy került a szervezetébe a dopping. Ezért 18 hónapos eltiltást kapott, amely 2021 júniusáig tartana.

Iannone az ártatlansága mellet kitartva továbbvitte az ügyet, és a Sportbírósághoz (CAS) fordult, jelezve, hogy bizonyítékokkal tudja alátámasztani ártatlanságát. Először augusztusra volt kiírva a tárgyalás, majd átrakták októberre, ami lezajlott, meghallgatták a feleket, és novemberre várható az ítélet. Ezzel gyakorlatilag kizárt, hogy Iannone idén újra motorra üljön, legjobb esetben is csak a november végi portimaói szezonzárón lehet ott.

De ez a legjobb forgatókönyv, ehhez ugyanis az kéne, hogy visszavonják a versenyző eltiltását, de azzal, hogy a CAS elé vitték az ügyet, az is benne van a pakliban, hogy még rosszabbul jön ki belőle, a Doppingellenes Világügynökség (WADA) azt szeretné elérni, hogy Iannone négyéves eltiltást kapjon, ami a 31 éves motorversenyző karrierjének a végét jelentené.

Amíg nem zárják le Iannone ügyét, addig az Aprilia sem tud tervezni, jelenleg tesztversenyzőjük, Bradley Smith helyettesíti, de 2021-re szükségük lenne egy főállású pilótára, amilyenből éppen kettő is munkanélküli: Andrea Dovizioso és Cal Crutchlow egyaránt leigazolható lenne - sőt, Crutchlow a pletykák szerint aláírt egy előszerződést, arra az esetre, ha Iannone 2021-ben sem versenyezhetne. Doviziosóról az a hír járja, hogy legfeljebb tesztpilótai pozíciót fogadna el az Apriliától, ezzel egyfelől nyitva hagyná a lehetőséget, hogy 2022-ben egy erős csapathoz igazoljon át, másrészt nem neki kéne szenvednie hétvégéről hétvégére a még mindig nem igazán versenyképes Aprilia RS-GP20 versenygéppel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.