Átdolgozta a Honda az NC750X-et és az X-ADV-et

2020.11.10. 10:05

A Honda 2021-re sok újdonsággal érkezik, ugyanis a modellpaletta összes elemét frissítik az Euro5 bevezetése miatt. A legsikeresebb nagyrobogójukat, a túraendurós hangulatú X-ADV-et is továbbfejlesztették, mely így erősebb és könnyebb lett.

Átalakították a szívó- és kipufogóoldalt, így találtak 4 lóerőt, és 600-zal nőtt a maximális fordulatszám, így most 58 LE a teljesítménye, a legnagyobb nyomatéka pedig 69 Nm. Rövidebbre vették az első három fokozatot, hogy nagyobbat lépjen, míg a négyes-ötös-hatos megmaradt, hogy utazásnál kedvezőbb legyen a fogyasztás.

Az üzemmódkapcsoló négyféle karakterisztikát tud (Általános, Sport, Eső, Murva, Szabadon állítható), amely nem csak a gázreakciót állítja, hanem a kipörgésgátló érzékenységét és a DCT váltó kapcsolásának az időzítését is.

A tömegből 1 kilót faragtak, és a külsőt is átszabták, új idomok és fényszórók teszik ismét frissé a megjelenését. Ezen felül az alacsonyabb motorosok kedvéért lekerekítették az ülések széleit, hogy biztosabb legyen a talajfogás. Ezen felül növelték a tárolóhelyek méretét, tettek rá egy kesztyűtartót, áthelyezték a rögzítőféket és új műszerfal került rá, valamint bevezetik a hangvezérlést, mellyel a bluetooth-szal párosított mobiltelefonnak lehet utasítást adni.

A X-ADV mellett az NC750X-et is frissítik, amely ugyanezeket az újításokat kapja meg, vagyis a teljesítményét 58 lóerőre, a nyomatékát pedig 69 Nm-re húzták fel. Ugyanúgy rövidítették a váltó első három fokozatát, és megkapta az üzemmódkapcsolót és a kipörgésgátlót is, valamint az új műszerfalat.

A tank helyén lévő tárolórekesz mérete 1 literrel nő, így már 23 liternyi raktér áll rendelkezésre, miközben a motor tömege egy kilót csökkent, illetve a tároló fedelére sínek kerültek, hogy könnyebb legyen tanktáskát rögzíteni, valamint  belülre kampókat tettek, melybe például csömegrözgítő hálót lehet akasztani. Ezen felül USB-C töltőaljzatot is elhelyeztek.

Átdolgozták a futóművet is, lecserélték az első villát és a központi rugóstagot, mellyel 150-ről 120 mm-re csökkent a rugóút.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.