Bemutatták a Yamaha Tracer 900 utódját
A Yamaha leleplezte a Tracer 900 és Tracer 900 GT utódját, melyek 2021-től Tracer 9 és Tracer 9 GT névre hallgatnak. Az új név egyben jelzi, hogy a motorok is alapjaiban újak, ez már egy másik korszak lesz.
Az új MT-09-en alapulnak, új vázzal, nagyobb blokkal, az R1-ből származú IMU-val és elektronikával, teljesen friss külsővel. Mindkét változatban ugyanaz a 890 köbcentis, háromhengeres, hengerenként négyszelepes, vizes, Euro5-ös blokk van, mely egyfelől könnyebb az előzőnél, ugyanakkor minden fordulaton nyomatékosabb, a csúcson pedig 4 lóerővel tud többet, azaz 113 helyett 117 LE-t. Érdekesség, hogy a blokknak a lökete nőtt, mégpedig 3 mm-rel, amivel 43 köbcentivel lett nagyobb a lökettérfogat.
Az alu hídváz is könnyebb és erősebb, két kilót faragtak le belőle, és a lengőkart is cserélték. Az első futómű egy teljesen állítható 41-es KYB fordított villa, hátul pedig egy szintén állítható KYB rugóstagot találni, átfésült hangolással. A Tracer 9 tengelytávja hat centit nőtt az MT-09-hez képest, ami a nagysebességű stabilitásnak tesz jót.
A teljesen ledes világítás mellett a csúszókuplungot is átdolgozták, új, pillekönnyű, 10 küllős felniket terveztek hozzá, új az elektronika, mely a dőlésszöget is figyelve avatkozik be, illetve van üzemmódkapcsoló is.
Az alap Tracer 9-hez és a GT változathoz egyaránt jár a tempomat, valamint új a műszerfal, mely két darab 3,5 collos TFT kijelzőből áll.
A GT változatba a Yamaha mindent belepakolt, az összes extrát alapból tudja, illetve túrakiegészítőkkel látták el, például alapáron járnak hozzá a kemény oldaldobozok, illetve ezt már a KYB félaktív futóművével szerelik, amelynek a vezérlése szintén együtt dolgozik az IMU-val. A GT-hez ezen felül jár a kétirányú gyorsváltó, a kanyarfény, a fűtött markolat és a vagány fényezés.