Indiai pénzből éled fel Angliában a BSA

2020.11.18. 15:10

A múlt század közepén a BSA még az egyik legismertebb motorgyártó volt, majd a csőd és némi hánykolódás után végül a Mahindra tulajdonába került a márkanév, akik jövőre újra beindítják a termelést, mégpedig az Egyesült Királyságban.

A Mahindra Group elnöke Anand Mahindra személyesen támogatja a projektet, és nem csak szimplán retró motorokat akarnak gyártani, hanem számos elektromos modellt is.

A gyártás a tervek szerint 2021. közepén indulna a birminghami Small Heath-i üzemben, nem messze az egykori eredeti gyár helyétől. Első körben egy kutatóintézetet húznak fel a fejlesztésekhez, aminek egy éven belül készen kell lennie.

A márka újjáélesztéséhez a brit kormány is hozzájárult 4,6 millió font támogatással, ugyanis a gyár és a fejlesztőközpont legalább 255 új munkahelyet teremt.

A "fiatal" Csikós Zsolt veterán BSA alkatrészekkel játszik a konyhában
A "fiatal" Csikós Zsolt veterán BSA alkatrészekkel játszik a konyhában

Miután megvan a fejlesztőközpont és a gyár, elkezdik a villanyos projektet, majd utána jönnek a hagyományos, benzines modellek - ezekről viszont egyelőre semmit nem tudni, azt leszámítva, hogy a Guardian 2 és 4 millió forint közötti motorkerékpárokról írt, vagyis nem a Norton ligájában fognak játszani, és a Triumph kínálatát is inkább csak alulról támadják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.