Miután Jerezben megmutatták, hogy a dobozból kibontott motorral is meg tudják közelíteni a pályacsúcsot, megtartották a hivatalos bemutatóját a Kawasaki Ninja ZX-10R-nek és a Ninja ZX-10RR-nek.
Első felmenetelén egy tizedre volt a körrekordtól az Kawasaki ZX-10R
Még a bemutató előtt megsétáltatták a Superbike VB-s teszten.

Mint arra lehetett számítani, nem teljesen új modellről van szó, csak egy frissítésről, így a ZX-10R műszaki alapjai nem változtak drasztikusan, a teljesítménye 200 lóerő, és a csúcsnyomaték is marad 114,9 Nm, a külső viszont látványosan új.
A titán szelepekkel rendelkező 998 köbcentis blokkhoz új olajhűtő és módosított elektronikus fojtószelepek tartoznak, lecserélték a kipufogót, illetve módosítottak a váltó áttételezésén, az első három gang rövidebb lett a jobb gyorsulás érdekében, míg a felső háromhoz nem nyúltak. Bár az új olajhűtő nem kimondottan feltűnő, de ezt közvetlenül a VB-s versenymotorról emelték át, és a teljes fordulatszámtartományban hatékonyabb hűtést biztosít.
Az elektronikában három előre konfigurált vezetési mód van (sport, road, rain) és négy szabadon konfigurálható. Ezen kívül van tempomat, illetve a szokásos vezetésbiztonsági jóságok is rendelkezésre állnak. Ezeket a TFT műszerfalon lehet állítgatni, amelyhez már az okostelefonokat is lehet csatlakoztatni.
A váz nagyjából változatlan, de a lengővilla forgáspontja 1 mm-rel beljebb került, a lengővilla viszont hosszabb lett. Elöl Showa Balance Free villa dolgozik, hátul pedig szintén Balance Free rugóstagot találni.
Ezen felül rengeteg apró ergonómiai módosítást végeztek el a motoron, például magasabb szélvédőt és kormánycsutkákat, felülvizsgált üléspozíciót és magasabb lábtartót kapunk a 2021-es Ninjával.
A szerintem zseniális, mások által ocsmánynak nevezett idomok tudományos szempontok alapján készültek, és bár nincsenek szárnyak, a belső kialakítás miatt jelentős leszorítóerőt produkálnak, de nem definiálták, mi számít szerintük jelentősnek - annyit mondtak, hogy 17%-kal többet, mint eddig, ez így önmagában nem mond semmit.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.