300 köbcentire hizlalva jön a Honda CRF300L és CRF300 Rally

2020.12.01. 12:01

2012-ben jelent meg a Honda CRF250L, amely egy nem túl erős, nem túl penge, de kellemes enduró volt, majd 2017-ben jött a dakaros hangulatú CRF250 Rally, amely ugyanezeket az erényeket tudta, némileg jobb szélvédelemmel. Mivel a 250-es egyhengeres blokk csak súlyos elgyengülés árán tudta volna teljesíteni az Euro5-öt, 2021-re CFR300L és CRF300 Rally néven térnek vissza, megnövelt hengerűrtartalommal.

Az új blokk egészen pontosan 286 köbcentis, ezzel a teljesítménye 27,33 lóerőre nőtt, míg a nyomatéka 26,6 Nm-re javult, illetve középtartományban rugalmasabb lett. Átfésülték a váltót is, az első 5 fokozat rövidebb lett a jobb gyorsulás érdekében, a hatos pedig hosszabb, kimondottan utazáshoz.

Új a csúszókuplung is, amely egyfelől megakadályozza visszaváltásnál a hátsó kerék megcsúszását, illetve kisebb kézerőt igényel a működtetése. A váz sem maradt ki a fejlesztésből, ahogyan az alumínium lengőkar és a villahíd sem - ezeknek a tömegéből összesen 4 kilót tudtak lefaragni, illetve azt állítják, hogy pontosabb visszajelzéseket közvetít.

A jobb terepképesség érdekében a CRF300L elöl 10, hátul 20 mm-re hosszab rugókat kapott, míg a Rally csak elöl nőtt 10 mm-t. A Rally tankja ezen kívül 2,7 literrel nőtt, az ülésmagasság pedig 1 centit csökkent - ezzel szemben az L-nek fél centivel magasabbra került a nyerge.

A CRF300L 1 949 000 forintba fog kerülni, a CRF300 Rally pedig 2 369 000 lesz.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.