A Ducati Monstert nyugodtan nevezhetjük a legikonikusabb motorkerékpárnak, mely 1993 óta állandó pontja a világnak, rengetegszer megújult, de végig hű maradt Miguel Angel Galluzzi eredeti elképzeléséhez. Most viszont nagyon újraértelmezték.
Az új Monster a 821-et és a 797-et váltja, és csak simán Ducati Monsternek hívják, a kereskedésekbe 2021. áprilisában érkezik, és semmire sem hasonlít a Ducati mostani kínálatából.
Egyfelől nagyon modern lett, és ugyan sokat merít az eddigi Monster-hagyományokból, sőt, az ovális fényszóró, a hegyes kipufogóvégek alapján került bele egy kevés egy másik nagymúltú olasz márka ízvilágából is.
A blokk kiszámítható módon a Ducati 939-es motorjának az Euro5-ös változata, 110 lóerővel és 93 Nm-rel, de ami fontosabb, hogy jelentősen faragtak a Monster tömegéből, már csak 188 kiló, ami 18 kiló megtakarítást jelent az elődhöz képest.
Ezt első sorban a vázon spórolták, melynek a dizájnja a Panigale V4-et idézi, csak ez kiteszi a súlycsökkentés negyedét. Ezen felül fogtak még némi súlyt a kompozit segédvázon, a kerekeken, a lengővillán és blokkon is.
Az ülésmagasság a szokásos 820 mm, de alacsonyabb üléssel és rövidebb rugóval 775 mm-ig süllyeszthető, és úgy általában komoly figyelmet szenteltek a személyreszabhatóságnak.
Bár ez lesz az egyik belépő Ducati, fullos elektronikával látják el, IMU-val támogatott kipörgésgátlót, kanyar-ABS-t, egykerékgátlót, három állású üzemmódkapcsolót, gyorsváltót és színes TFT-t kap.
Szintén vonzó, hogy a kuplung hidraulikus, és az első fékhez hasonlóan radiális főhengert kap. A fékeket a Brembo szállítja, igaz, nem a csúcsmodellek közül. A futómű szintén nem csúcsdarab, állítási lehetőséget egyedül a hátsó rugóelőfeszítés kínál.