Az Apriliának az elmúlt pár éve a 660-as platform fejlesztéséről szólt, az RS 660 sportmotort már bemutatták, a 660-as Tuono és a Touareg pedig a következő években fognak érkezni. Ezekkel párhuzamosan pedig megtalálták a következő nagy projektjüket, egy 400-as modellcsalád fejlesztését.

A 660-as platformra azért volt mindennél jobban szükségük, mert lényegében elfogytak a modelljeik, az RS 125 és RSV4 1100 között nem volt sportmotorjuk - de igazából a Shiveren és a Dorsodurón kívül más motorjuk sem a 15 és 200 lóerő közötti tartományban. Nagyon kellett egy közepes méretű család, amely most pipa, így rátérhetnek egy másik űr betöltésére, a 15 és 100 lóerő közötti régióban, 350-400 köbcentis blokkal, legfeljebb 48 lóerővel.
Ebben a méretben ugyanúgy elfér egy RS, egy Tuono és egy Touareg, mint a 660-asból, de ebből először egy naked Tuono fog készülni, várhatóan 2023-ra. Az viszont nem egyértelmű, hogy a 400-asok európai modellek lesznek-e, vagy csak Ázsiában fognak futni - valószínűleg ez azon fog múlni, hogy veszélyt jelentenek-e a nagyobb haszonnal eladható 660-as modellekre.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.