Soha nem volt még ilyen durva a Speed Triple
Nemrég még csak kémfotókon láthattuk az új Triumph Speed Triple 1200 RS-t, ma viszont teljesen lehullt a lepel, hivatalosan is bemutatták a brit gyártó brutális nakedjét. Megérte várni, mert amit most kaptunk, az a valaha volt legdurvább, legizmosabb Speed Triple.

Bár a külső ismerős, lényegében teljes egészében kikukázták az előző generációt. Teljesen újratervezték a blokkot is. Az 1160 köbcentis háromhengeres furata 90, lökete 60,8 milliméter lett. Állítólag a Moto2-es tapasztalatokat használták fel a fejlesztés során, és az eddigieknél jóval magasabb fordulatszámot tudtak elérni vele. A 179 lóerős teljesítményt 10750-nél adja le, míg a 125 newtonméteres csúcsnyomaték 9000-nél jön. A fel- és lefelé működő gyorsváltó hatfokozatú.
A friss blokkhoz természetesen egy teljesen új váz is jár, csak ezen 17 százalékot spóroltak meg az előző Speed Triple súlyához képest. Összességében amúgy tíz kilót tudtak lefaragni a menetkész tömegből, az 1200 RS most 198 kilogrammot nyom. Ha pedig már erősebb és könnyebb is lett egyszerre, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a súly-lóerő aránya is sokat javult: huszonöt százalékot. A jobb motorozhatóság érdekében 13 milliméterrel szélesebb lett a kormány, és a lábtartókat is áthelyezték.
Ami a futóművet illeti, egykarú lengőkarral szerelik az RS-t. Az Öhlins futómű teljesen állítható: elöl 43 milliméteres, fejre állított NIX30 villát találunk, míg a hátsó TTX36 gátló is a piac legkomolyabbjának számít. A rugóút elöl-hátul egyaránt 120 milliméteres. A 17 colos kerekekre Metzeler Racetec RR gumikat választottak. A fékrendszer Brembo: elöl két 320-as tárcsa, Stylema nyereggel, a 220 milliméteres hátsó tárcsához pedig kétdugattyús nyereg préseli a betétet.
A gázkar természetesen ride-by-wire, és kapunk öt előreprogramozott menetmódot is (Rain, Road, Sport, Track és Rider). Ezek a módok a gázreakcióra, a blokkolás- és kipörgésgátlóra is hatással vannak, azokat a programtól függően igazítják a motoros igényeihez és tudásához. Az eső (Rain) mód például 99 lóerőre korlátozza a teljesítményt.
Újításokat az ötcolos TFT-kijelző is tartogat. Nemcsak a tükröződést csökkentették, hanem maga a felület is teljesen új. Alapvetően a fordulatszám-, valamint a sebességmérő kap rajta központi szerepet, de természetesen navigálni is tud. A MyTriumph Connectivity alkalmazással a hívásainkat kezelhetjük, zenét streamelhetünk, vagy a GoPrót is vezérelhetjük.
A Speed Triple 1200 RS így egyértelműen felzárkózott a KTM 1290 Super Duke R, vagy éppen az Aprilia Tuono V4 1100 mellé. Forgalmazását Európában február végén kezdik meg, hazai pályáján 15100 fontos árral lehet számolni, vagyis a kifutóhoz képest jelentőset drágul.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.