Futamgyőztes GP-motort valakinek?

2021.01.28. 12:59

Ami a rali-világbajnokságnak a B-csoport, az a gyorsaságimotoros-vébének a kétütemű ötszázasok kora. Zseniális versenyzők küzdelme nemcsak egymással és az idővel, hanem a nyers erővel, a technikával is. A könnyes szemmel nosztalgiázók sóvárkodva sorolják a neveket, a márkákat, az eredményeket. Talán olyanok is akadnak, akik megemlítik az amerikai John Kocinskit.

Ha nem is a legnagyobb legendák közt tartjuk számon, nem volt azért ügyetlen motoros. 1990-ben a 250-es géposztályban lett bajnok, futamot nyert többek közt Magyarországon is. 1992-ben pedig már az ötszázasok közt végzett a harmadik helyen Yamahával, ezt a sikert két évvel később Cagivával ismételte meg.

Most a szerencsés és pénzes gyűjtők Kocinski egyik Cagivájára tehetik rá a kezüket. Konkrétan ezzel a motorral két futamot is megnyert az amerikai klasszis, az egyiket hazai pályán, Laguna Secában, míg a másikat Ausztráliában. A versenygépet a Macum aukciósház bocsátja árverésre májusban. Kétszáz lóerő, négy henger – mindez egy félliteres kétüteműből, bestiálisan hangzik.

Kocinski mellesleg a vébé után Superbike-ra váltott, ahol előbb Ducatival lett bronzérmes, majd 1997-ben már Hondával ért fel a csúcsra. Alighanem ez tekinthető karrierje legjobb eredményének.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.