Belpiacos különkiadással búcsúztatják az SR400-at
A Yamaha SR400 nagyon különleges szereplője a japán gyártó palettájának. Az XT500 nagyenduró blokkjával szerelt utcai gépet 1978-ban mutatták be – először 500 köbcentivel, SR500-ként, de csakhamar elkészült belőle a 400-as is. Mondhatjuk tehát, hogy 43 éve gyártásban van, igaz, voltak olyan időszakok, amikor csak a hazai piacon forgalmazták, sőt előfordult, hogy ott is szüneteltetni kellett a kibocsátási normák miatt. Európába pont emiatt nem is hozzák már néhány éve.

Mindenesetre az SR400 szinte vadonatúj veteránmotornak is nevezhető, nemcsak a klasszikus stílusa, hanem egyes műszaki megoldásai miatt is. Blokkja egyhengeres, kétszelepes, ráadásul léghűtésű, sőt berúgókarral indul. Olyan közvetlen gépélményt ad, amit az önindítós, ride-by-wire gázkaros, kanyar-ABS-es, IMU-s világban már nem sokan. Nyilván vannak, akik szemében inkább elavult, másoknak ellenben örök kedvenc.
Imádtam és gyűlöltem
Még most is zokogok, pedig már egy hete nincs nálam. Egy motor, csak bátraknak.
A Yamaha nemrég már bejelentette, hogy leállítja az SR400 gyártását, de a búcsúnak azért megadják a módját. Ezért elkészítik a Final Edition sorozatot, sőt egy ezerdarabos limitált szériát is piacra dobnak belőle, a roppant fifikás Final Edition Limited név alatt. A hangsúlyt a külsőségekre helyezik, így különleges fényezést, emblémát és ülést kap az SR.
A búcsúszéria a japán belpiacra készül, ára 2,1 millió forintnyi japán jen, a sima Final Edition valamivel olcsóbb lesz a sorszámozott Limitednél. A forgalmazást márciusban kezdik.