Ezzel lesz teljes a Kawasaki terep-palettája

2021.01.29. 10:14

A KLX230R újabb változatával teljesíti ki terepmotoros palettáját a Kawasaki. A KLX230R S nevében az S nem azt jelenti, amire elsőre talán sokan gondolnának. Nem sportról van szó, egyszerűen a short (itt: alacsony) rövidítése. A modell sajátossága a sima 230R-hez képest ugyanis az, hogy a futómű kisebb átalakításával két és fél centit faragtak az ülésmagasságból.

Ezzel a módosítással együtt jár a rugóutak rövidülése is. Míg a KLX230R-nél a 37 milliméteres első villa és a hátsó rugóstag esetében is 25 centiméter körüli értékekről beszélhetünk (plusz-mínusz néhány milliméter), addig az S-es változatnál mindkét szám 22 centiméter környékére csökkent. Az ülésmagasság 92 centiméter helyett becsúszott egy kicsivel kilencven alá.

A terepgép egyéb paraméterei nem változtak, így a 233 köbcentiméteres, léghűtéses, négyütemű egyhengeres is megmaradt. Ezt elsősorban az alsó- és középső fordulatszám-tartományra hangolták, ott érződik igazán nyomatékosnak. Ehhez befecskendezést választottak, a váltó pedig hatfokozatú. Előre 21, hátra 18 colos kereket szereltek, a féktárcsák pedig 240, illetve 220 milliméteresek, előbbihez két-, utóbbihoz egydugattyús nyereg tartozik.

A KLX230R S egyértelműen nem az a modell, amely felrobbantja a piacot, de mindenképpen jó választás lehet azoknak, akiket vonz a terepmotorozás, a szívük a Kawasaki felé húz, de eddig nem találták a magasságuknak megfelelő gépet. Egyelőre csak az amerikai ár ismert: 4400 dollár (1,3 millió forint).



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.