Idomos sportmotort építettek a KTM-nél a 890 Duke-ból
A KTM 790 Duke és 890 Duke alapjait használták már pályamotorhoz, a Krämer például régóta épít ilyeneket, egyedi vázzal, lengővillával és futóművel. A Speedweek értesülése szerint viszont a KTM is elkezdett a saját 890 Duke alapú sportmotorján dolgozni.
Eszük ágában sincs jófiúnak lenni
Másról sem szólnak, mint a bajkeverés és a szórakozás közti határ elmosásáról. És nincs is jobb náluk az ilyesmire.

A KTM rajongói már egy ideje várják az osztrákok új sportmotorját - a legutóbbi próbálkozás, az RC8 nem futott be nagy karriert, eleve rosszkor jelent meg, 2008-ban, amikor a gazdasági válság elsöpörte a merész próbálkozásokat, és miután a modell több frissítés után sem tudta erőben felvenni a versenyt a japán négyhengeresekkel, 2015-ben leállították a gyártását. Azóta viszont a KTM nem csak visszatért a MotoGP-be, hanem már a győzelemre esélyes gyártók közé számít, így folyamatosak a pletykák, hogy szükség lenne egy sportmotorra - bár sokan várták eddig is, hogy a KTM előáll egy lakossági szintre leegyszerűsített RC16-tal, a GP techika annyira drága, hogy nem lehetne nyereséggel gyártani. Ugyanolyan lenne, mint a hasonló módon GP-rokon RC213V-S, melyet 58 millióért kínáltak, egy ezres Fireblade-nél kevesebb lóerővel.
Nézheted, érteni úgysem fogod
Felfogni is nehéz mit jelent ez: utcai motor még soha nem állt ennyire közel a világ legjobb motorjához. Ahhoz, ami két világbajnoki címet gyűjtött a királyok királyai között. Ez pedig konkrétan az.
2014-ben még a KTM főnöke, Stefan Pierer beszélt arról, hogy szeretne 100 darab, kizárólag pályán használható RC16-ot eladni, 240 lóerővel, pneumatikus szelepvezérléssel, legfeljebb 120 ezer eurós áron - aztán amikor látszódott, hogy legalább másfélszer ennyibe kerülne a dolog, elengedték ezt a tervet.
A KTM-nek jelenleg a 1290 Super Duke R a legsportosabb modellje, viszont az sem sportmotor, ezért eshetett meg az a furcsa helyzet, hogy amikor a portugál futam előtt a pilóták szériamotorokon ismerkedhettek a pályával, a KTM versenyzői Hondákkal és Yamahákkal rótták a köröket.
Az zöld rendszám ellentettje
Nem szintet léptek, műfajt váltottak. Én elpuhultam, a Super Duke R pedig aljasabb lett.
Bár a Speedweek által közölt kép nem jelenti azt, hogy ténylegesen lesz 890 Duke alapú idomos motor, de azt megerősíti, hogy legalább projekt szinten foglalkoznak vele. Ha nem is egy ilyen modell repítené az egekbe a KTM eladásait, igény lenne rá: egy fullos elektronikával szerelt, karcsú, könnyű, penge futóművel és fékkel szerelt középsúlyú pályamotor hiánypótló lenne, hiszen jelenleg az Aprilia RS 660-on kívül nincs más a piacon.
Bár merész feltételezés, el lehet játszani a gondolattal, hogy a KTM ezzel a Supersport VB-n is indulhatna, hiszen a sorozat fontos szabályváltozás előtt áll, alaposan újraírják a köbcentilimiteket, és ha a Ducati Panigale V2 bele fog férni, akkor egy KTM RC 890 előtt is nyitott a lehetőség.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.