Amikor a villanyhajtás és a BMW C1 emléke találkozik
Az ütközésvédelem a motoroknál alapból kimerül a ruházatban és a sisakban, viszont a BMW már évek óta dolgozik azon, hogyan adhatna ennél többet - gondoljunk csak a C1-re, vagy a karbon tetejű elektromos tanulmányukra. Rajtuk kívül csak a Honda foglalkozik a motorok passzív biztonságával, példának pedig ott van a Gold Wing légzsákja és a VFR1200F első gyűrődőzónája.
Evolúciós láncszem az autó és a motor között
Hat henger, ülésfűtés, fűtött kormány, navigáció – ez négy keréken is korrekt ajánlat lenne.

A BWM legújabb szabadalmában egy csőváz biztosítaná a kétkerekű biztonságát, mely a vezető háta mögött fut, de a C1-től eltérően nincs hozzá tető. Ennél a kialakításnál a motoros eleve hátrébb ül, így alapból távolabb van a becsapódási ponttól - ennél az elrendezésnél az ütést először a öntött első villa veszi fel, majd tervezetten tud összerogyni a csőváz. Bár a rajzon nem szerepel, feltehetően autós stílusú ülés és biztonsági öv rögzíti a motorost.
A részletekből arra lehet tippelni, hogy a vázat villanyhajtáshoz tervezik, de a műszaki megoldásokról semmi konkrétat nem tudunk mondani, ugyanis ez nem a technológiáról szól, hanem a dizájn levédéséhez adták be még 2018 augusztusában, de egészen mostanáig a közzététel elhalasztását kérték. Valószínűleg azért, mert a tervet valamelyik nagy rendezvényen akarták bemutatni, az EICMA-n vagy az Intermoton, viszont ezek tavaly elmaradtak a koronavírus miatt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.