A hét vétele: Bimota YB10 Dieci, nulla kilométerrel

2021.02.22. 14:38

A Yamaha FZR1000 Exup blokkja köré épített Bimota YB10 Dieciből mindössze 224 darab készült 1991 és 1994 között, tehát még a Bimota mércéjével sem számít tömegmodellnek - bár ez viszonylagos, hiszen sok típusokból 100 darab sem készült, és az 1000 darabos határt csak egy modelljük, az SB6 lépte át. Ami miatt a YB10 Dieci most érdekes lett, hogy felbukkant belőle egy 0 kilométeres darab, mely nem hogy nem ment, de be sem üzemelték, vagyis sem olajjal, sem fékfolyadékkal, sem hűtőfolyadékkal nem töltötték fel.

A hirdetés szerint 2010-ben vásárolták meg egy kereskedőtől, még szállítóládájában, amiből csak 2013-ban csomagolták ki, berakták az első kereket és felcsavarozták az első sárvédőt. A motor egyébként pontosan olyan, ahogyan kijött a gyárból.

A nevéből kiderül, hogy az YB10 Dieci volt a tizedik Yamaha-blokkos Bimota, amelybe az FZR1000 húszszelepes négyhengeresét építették - a 145 lóerejével és a Yamaha változatnál szerényebb tömegével a korának egyik leggyorsabb motorja volt, ráadásul az olaszok csúcsminőségű féket és futóművet pakoltak alá: Brembo tárcsák és nyergek, kormánylengés-csillapító, Marzocchi fordított villa - mindenből a legjobbat, ami elérhető volt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.