Évek óta hallani arról pletykákat, hogy a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet, újabban pedig már nyíltan arról van szó, hogy a Ténéré 700 ellenfeléhez porolnák le. Ezek a pletykák most bizonyosságot nyertek, ugyanis a Honda kérvényezte az USA-ban a Transalp név újbóli levédését - mégpedig "motorkerékpárokhoz és motorkerékpár szerkezeti részeihez".
Visszatérhet a Honda Transalp és a CB1100X
A pletyka szerint mind a kettő soros kéthengerest kapna.
A Transalp utolsó generációja 2012-ben köszönt el, de magát a nevet Európában megőrizték, a bejegyzést 2015-ben megújították, és egészen 2026-ig védelem alatt áll. Amerikában viszont 2016-ban lemondtak a Transalp névről, ezért kellett most újra bejegyeztetni. És hogy teljes legyen a kör: Japánban 2019-ben újították meg a védjegyet.
Egy új Transalpnak lenne húzása, a túraendurók diadalmenete még távol van a hanyatlástól. Az Africa Twin receptje bevált és az NC750X és a CB500X is jól fogynak, de közben a VFR800X és a VFR1200X már nem teljesítik az Euro5-öt, így azoktól ideje búcsúzni. Tehát a Honda dual-sport kínálata csökken, miközben a piaci igény változatlan.
Motorok, amelyektől ideje búcsúzni
A gyártók úgy döntöttek, hogy ezeket a modelleket nem érdemes már tovább fejleszteni.
Eközben a Yamaha szépen keres a Ténéré 700-zal, ami a koncepcióját tekintve jobban hasonlít az Africa Twinhez, mint a Honda kisebb modelljei, így a Honda kínálatában remekül elférne az NC750X-nél terepesebb Transalp.
Végre a terepet is komolyan vették
A túraenduróknak általában csak az egyik fele igaz, a túra. Általában. Ebben viszont nincs csúsztatás.
Az 1986-ban bemutatott ős Transalp egy 600-as, V2-es volt, melyet 2000-ben 650-esre, majd 2008-ban 700-asra növeltek, de készült belőle 400-as változat a japán piacra. Az új Transalp viszont valószínűleg soros kéthengeres lesz. Egyfelől hihetően hangzik, hogy az NC750-et fejlesszék tovább, ugyanakkor azt se feledjük, hogy amikor először szivárgott ki, hogy az Africa Twint 1000-ről 1100 köbcentisre növelik, japán forrásoknál olvasni lehetett egy kisebb, 800-850-es változatról is. Bár az első forgatókönyv valószínűbbnek hangzik, a másodikat sem tartom rózsaszín ábrándnak.
Jöhet az egy számmal kisebb Africa Twin?
2020 előtt aligha, mindenesetre dolgoznak rajta.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.