Az önvezető autók új kihívást jelentenek a motoroknak
A BMW legújabb fejlesztése arról szól, hogy az autók vezetéssegítő és önvezető rendszereit segítsék a motorok, vagyis az autó mesterséges intelligenciája érzékelje a motorkerékpárost, és számoljon vele.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3721/37211/372119/37211927_2840939_f7d6e36bbdc7966da73d0f4d79aeb245_wm.jpg)
Ehhez passzív radarreflektorokat készítettek és szabadalmaztattak, melyek az autók radarrendszereinek hatékonyan visszaverik a hullámait, ezzel kompenzálva azt, hogy a motorok homlokfelülete kicsi, és nagyrészt műanyagokból áll, vagyis sokkal nehezebben észlelik őket a radaros rendszerek, mint egy nagyobb, fémkasztnis tárgyat.
![bmw rad2](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3721/37211/372119/37211969_2840943_94f5f4277e44b011e868c3f23a421b42_wm.jpg)
Magát az ötletet a tengeri hajózásból merítették, ott ugyanis bevett dolog a radarok használata, és hasonló radarvisszaverőket használnak a kisebb, kompozit testű hajókon, hogy a nagy tengerjárók rendszerei észrevegyék őket. A motorokra szerelt reflektorok annyiban másak, hogy sokkal kisebbek, míg a hajózásban használtak 30 kb. harminc centi átmérőjűek vagy nagyobbak, addig a BMW a motorkerékpárokra golflabda méretben készítette el őket, a kormányvégekre és a kerekek tengelyeire felrakhatóak, így elölről, hátulról és az oldalról érkező jeleket is hatékonyan verik vissza. Mindezek mellett részben bukógombaként is szolgálnak, hiszen ezek a pontok azok, melyek először földet érnek.