Az amerikai autópályák biztonságával foglalkozó intézet megbízásából készült egy tanulmány, mely szerint az adaptív tempomatok (melyek radarosan tartják a követési távolságot, és ennek megfelelően gyorsítanak-lassítanak) gyorshajtásra sarkallják a vezetőket. A kutatás szerint az adaptív tempomat 24%-os valószínűséggel ösztönöz gyorshajtásra.
A kutatás több helyen kikezdhető, ugyanis egy négyhetes periódust vizsgált, valamivel több, mint 40 sofőt bevonásával, tehát a minta közel sem reprezentatív, ráadásul az egész Boston környékén zajlott. Ami érdekes volt, hogy az adatptív tempomatot használók 95%-a átlépte a sebességhatárt, míg ugyanezek a vezetők tempomat nélkül csak 77%-ban hajtottak a megengedettnél gyorsabban.
A begyűjtött adatokból azt szűrték le, hogy az adaptív sebességtartó használatával járó gyorshajtás 10%-kal növeli a baleset kockázatát és 4%-kal a balesetből származó sérülés veszélyét.
Az is kiderült, hogy az alacsonyabb sebességkorlátozásokat kevésbé tartják be az autósok, az 55 mérföldes (88 km/h) korlátozást gyakrabban és nagyobb tempóval lépték át, mint a 60 vagy 65 mérföldest (96 és 104 km/h).
A tanulmány csak autósokat vizsgált, és maga a kutatás módszertana is sok helyen vitatható, így korai lenne bármit jósolni a motorkerékpárokról, melyeknél csak most jelentek meg az első adaptív sebességtartó rendszerek - egyelőre a BMW, a Ducati és a KTM kínál ilyesmit, de a Harley, a Honda és a Kawasaki is már javában dolgozik a saját megoldásán, vagyis 5-10 éven belül jelentős mennyiségű, radaros tempomattal szerelt motor lesz az utakon. Ez pedig egy újabb olyan terület, amivel foglalkozni kell - a BMW például már készül az önvezetés terjedésére, és az azzal járó veszélyekre.
Az önvezető autók új kihívást jelentenek a motoroknak
A BMW radarvisszaverőt fejleszt, hogy az önvezető autók tudomást vegyenek a motorkerékpárokról.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.