A Husqvarnánál eddig sem titkolták, hogy elektromos motoron dolgoznak, most pedig az E-Pilen tanulmánnyal megmutatták, mire jutottak az elmúlt pár évben. Ez még egyelőre nem szériamodell, de akár az is lehetne, pontosan egyezik azzal, amit egy tavalyi, befektetőknek készített dokumentumban is láttunk.
Látványterveken az elektromos Husqvarna
A villanyrobogó mellett egy naked bike-ot is terveznek, E-Pilen néven.

A Husqvarna fejlesztőinek nem kellett nulláról indulnia, hiszen a KTM-mel és a GasGas-szal egy cégcsoporthoz tartoznak, mely az indiai Bajaj-zsal és a kínai CFMotóval közösen viszi az elektromos projektjeit, illetve a KTM már korábban is készített elektromos modelleket.
Az erdész sem vág pofán
Én még akkora nyavalygással nem találkoztam, mint amit a felnőtt férfiak a villanymotorok kapcsán elő tudnak adni.
A Husqvarna E-Pilen a hajtásláncot tekintve rokon a Bajaj elektromos platformjával, mely 48 V-on üzemel, és 8-11 kW közötti teljesítményt lehet kihozni belőle. Az E-Pilen ennek a skálának a közepét tudja, 10,7 lóerős - ez ugye villanymotornál kicsit más, mint a benzineseknél, az elektromos hajtásnál külön kezelik a névleges teljesítményt, amelyet folyamatosan tud, illetve a maximális teljesítményt, amely rövidebb ideig áll rendelkezésre, és ez utóbbi akár a kétszerese is lehet az előbbinek.
Az E-Pilen hatótávja 100 kilométer, amely elsőre kevésnek tűnik, de ezt már feltehetően úgy tervezik, hogy a japánokkal és a Piaggióval közös, cserélhető akkuszabvány szerint készül, vagyis idővel lesz hozzá akkutöltő- és cserehálózat. A kisebb hatótávot biztosító akkucsomag előnye, hogy a motor könnyebb lesz.
Közös akkuszabványon dolgozik a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio
Egységesítenék a cserélhető akkukat, hogy kiküszöböljék az elektromos közlekedés rákfenéjét.
A kiadott képekből nehéz kibogarászni a részleteket, az látszik, hogy jellegzetes térhálós váza és öntött lengővillája van, amely nagyon hasonlít ahhoz, amit a következő generációs kis Duke-ok kémfotóin láthattunk, annyi különbséggel, hogy az E-Pilen segédváza nem öntött alumíniumból, hanem kompozitból készül.
Az utolsó csavarig megújulnak a KTM kis Duke-jai
Teljesen új blokkal és vázzal jön jövőre a 125-ös és 390-es Duke.
Ezek alapján valószínűnek tűnik, hogy a szériaérett változat sincs már messze, és a következő egy-két évben gyártásba kerül.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.