A Husqvarna megmutatta a villanyos café racerét, az E-Pilent

2021.04.27. 12:12

A Husqvarnánál eddig sem titkolták, hogy elektromos motoron dolgoznak, most pedig az E-Pilen tanulmánnyal megmutatták, mire jutottak az elmúlt pár évben. Ez még egyelőre nem szériamodell, de akár az is lehetne, pontosan egyezik azzal, amit egy tavalyi, befektetőknek készített dokumentumban is láttunk.

Kapcsolódó
Látványterveken az elektromos Husqvarna

Látványterveken az elektromos Husqvarna

A villanyrobogó mellett egy naked bike-ot is terveznek, E-Pilen néven.

A Husqvarna fejlesztőinek nem kellett nulláról indulnia, hiszen a KTM-mel és a GasGas-szal egy cégcsoporthoz tartoznak, mely az indiai Bajaj-zsal és a kínai CFMotóval közösen viszi az elektromos projektjeit, illetve a KTM már korábban is készített elektromos modelleket.

Kapcsolódó
Az erdész sem vág pofán

Az erdész sem vág pofán

Én még akkora nyavalygással nem találkoztam, mint amit a felnőtt férfiak a villanymotorok kapcsán elő tudnak adni.

A Husqvarna E-Pilen a hajtásláncot tekintve rokon a Bajaj elektromos platformjával, mely 48 V-on üzemel, és 8-11 kW közötti teljesítményt lehet kihozni belőle. Az E-Pilen ennek a skálának a közepét tudja, 10,7 lóerős - ez ugye villanymotornál kicsit más, mint a benzineseknél, az elektromos hajtásnál külön kezelik a névleges teljesítményt, amelyet folyamatosan tud, illetve a maximális teljesítményt, amely rövidebb ideig áll rendelkezésre, és ez utóbbi akár a kétszerese is lehet az előbbinek.

Az E-Pilen hatótávja 100 kilométer, amely elsőre kevésnek tűnik, de ezt már feltehetően úgy tervezik, hogy a japánokkal és a Piaggióval közös, cserélhető akkuszabvány szerint készül, vagyis idővel lesz hozzá akkutöltő- és cserehálózat. A kisebb hatótávot biztosító akkucsomag előnye, hogy a motor könnyebb lesz.

Kapcsolódó
Közös akkuszabványon dolgozik a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio

Közös akkuszabványon dolgozik a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio

Egységesítenék a cserélhető akkukat, hogy kiküszöböljék az elektromos közlekedés rákfenéjét.

A kiadott képekből nehéz kibogarászni a részleteket, az látszik, hogy jellegzetes térhálós váza és öntött lengővillája van, amely nagyon hasonlít ahhoz, amit a következő generációs kis Duke-ok kémfotóin láthattunk, annyi különbséggel, hogy az E-Pilen segédváza nem öntött alumíniumból, hanem kompozitból készül.

Kapcsolódó
Az utolsó csavarig megújulnak a KTM kis Duke-jai

Az utolsó csavarig megújulnak a KTM kis Duke-jai

Teljesen új blokkal és vázzal jön jövőre a 125-ös és 390-es Duke.

Ezek alapján valószínűnek tűnik, hogy a szériaérett változat sincs már messze, és a következő egy-két évben gyártásba kerül.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10