Kínai motorban kötött ki a Norton kéthengeres blokkja

2021.04.28. 12:06

Mielőtt a Norton 2020 elején elkezdte volna a mélyrepülését, melynek a vége az lett, hogy a nagymúltú brit luxusmárka indiai kézben kötött ki, nagy terveket szőttek egy soros kéthengeres mainstream modell köré. Aztán amikor jöttek a gondok, a sikkasztással vádolt vezérigazgató elkezdte kiárulni a fejlesztéseket, és egy 2017-es szerződés alapján végül a kínai Zongshen megkapta a gyártási jogokat.

Ezt a soros kéthengerest a versenysportból ismert mérnökcéggel, a Ricardóval közösen fejlesztették, és lényegében az 1200 köbcentis V4 RR blokkjának a fele - nagyjából ugyanúgy, ahogyan az Aprilia is az RSV4 első két hengeréből faragta az RS 660 blokkját.

Kapcsolódó
Felpörgetik a Norton V4-es sportmotorjának a gyártását

Felpörgetik a Norton V4-es sportmotorjának a gyártását

Már elővételben annyit rendeltek, hogy vállalhatatlanul hosszú lett a várakozási idő.

Norton Superlight SS
Norton Superlight SS

A Norton kéthengeresét eredetileg három változatban gyártották volna, a legszerényebb 84 lóerőt tudott volna, és az Atlas Ranger és az Atlas Nomad modellkebe szánták. A második lépcsőt 105 lóerősre tervezték, és a Superlight sportmotorba került volna, illetve lett volna egy feltöltött, 170 lóerős kivitel, a karbonvázas Superlight SS számára.

Kapcsolódó
Norton Superlight SS: karbon váz és kompresszor

Norton Superlight SS: karbon váz és kompresszor

A 158 kilóból is sikerült faragni, ha önmagában nem lenne elég a 170 lóerő.

A Norton Superlight még be tudott mutatkozni a Man TT-n, 2019-ben a Lightweight kategóriában egy nyolcadik helyet hoztak össze, de a szériagyártásig már nem jutottak el, már az emissziós teszteken és a jóváhagyási procedúrán sem jutottak tovább.

A Norton blokkja végül a Zongshen Cyclone nevű almárkájánál kötött ki, akik az RX6 nevű modelljükbe fogják beépíteni, mely már a szériagyártás küszöbén van, megvannak az engedélyek és jóváhagyások, már tényleg csak a gyártósorokat kell beröffenteni. Két változatot terveznek, az egyik egy utcai, öntött felnis darab lenne, a másik pedig egy terepesebb kivitel, küllős felnivel. Mind a kettő 70 lóerőt fog tudni, tehát kevesebbet, mint amit a Norton eredetileg tervezett, de pariban lesz a Kawasaki Versys-szel és a Suzuki V-Strommal.

A Cyclone RX6 nem ígérkezik hitványnak, ledes világítással, TFT műszerfallal, kulcsnélküli indítással, Nissin fékekkel és Bosch elektronikával érkezik - és úgy tűnik, hogy tényleg érkezni fog, nem belpiacos modellnek szánják, hanem egy olyan zászlóshajónak, amivel el lehet kezdeni ostromolni a nyugati piacokat.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21